Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mycket opretentiös nano-byggtävling - 2014

Startat av AndersI, 27 november 2014 kl. 16:27

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

Aro

#16
Ställer upp i modell-delen


59 bitar...lite väl många när man tänker på att originalet har 400 men det var gubbarna som drog upp det.


Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

andreaseldh

Hästarna är verkligen stiliga, och vimplarna ovanför fällbryggan bjuder onekligen på en intressant byggteknik!

Aro

Hoppas att man kan ändra utmed tävlingen... Tornen ändrades strax efter bilden men antalet bitar är detsamma. Den blå flaggan hade halkat ner lite oxå... Sorg i borgen?
Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

AndersI

Så länge röstningen inte har börjat kan du byta ut bilden.

Godtfred

#20
Här kommer en monorail . Kom under min mörkaste dark age, men gick att bygga en egen liten variant med bara 44 bitar. (+4 om man räknar med botten och bakgrunden)




andreaseldh

#21
Jag vet inte i vilken kategori denna passar in, eftersom det både är en verklig förlaga men även årets eventmodell. 20 bitar gick åt, och jag har kollat på BrickLink att alla finns i dessa färger.

EDIT: Den blev godkänd som kategori 2.

andreaseldh

#22
Det var värst vilken fart jag har i den elektroniska Legolådan! Denna gång definitivt kategori 1, en skumtomte (ej att förväxla med en skum tomte) med två bitar.

AndersI

Citat från: andreaseldh skrivet 02 december 2014 kl. 22:53
Jag vet inte i vilken kategori denna passar in, eftersom det både är en verklig förlaga men även årets eventmodell.

Jag tror jag blir tvungen att diskvalificera den - du har väl inte hittat på den själv, och den använder lika många delar som original-'setet', så den passar egentligen inte in i någon av kategorierna. Jag skulle dock acceptera den i kategori 1 om det faktiskt var du som skapade originalmodellen?

Skumtomten var kul! Och jag tycker nog att även "skum tomte" passar väldigt bra :)

andreaseldh

#24
Citat från: AndersI skrivet 03 december 2014 kl. 10:37
Jag tror jag blir tvungen att diskvalificera den...

Helt okej, jag har ju tre andra bidrag.

EDIT: Men jag förstår inte hur du kan tycka att 20 är lika mycket som 78?

AndersI

Citat från: andreaseldh skrivet 03 december 2014 kl. 11:09
EDIT: Men jag förstår inte hur du kan tycka att 20 är lika mycket som 78?

Jag tittar som en kratta förstås! Insåg inte att den var mindre än originalet! Då finns ju ingen anledning att diskvalificera den - solklar kategori två.
Sorry!

andreaseldh

Mitt nästa bidrag är i kategori 1, CN Tower med 4 bitar. Alla bitar finns i LBG och jag har dessutom testbyggt med riktiga bitar.


Lews

Kategori 1, Gateway Arch i St. Louis med två bitar.


andreaseldh

Snyggt! Nu börjar tävlingen bli lite mer spännande...

Svartkrut

Set 4708 Hogwarts Express with Kings Cross Station i miniversion med 114 bitar. Det blev kanske lite väl många bitar, men jag är inte van att bygga i något annat än minifigstorlek så jag är ändå nöjd med vad jag fick till.

min  miniversion


originalet

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.