Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Repulsor Sled

Startat av o0ger, 29 augusti 2020 kl. 10:33

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Jag följer en modellbyggare på Flickr som bygger helt sjukt fina mikro-modeller. Adam Alpern bygger mestadels Star Wars-modeller. Ofta bygger han modeller som han har designat själv. Jag blev inspirerad av en hans egna modeller som föreställer en liten släde som man använder för frakt. Adam tillåter inte att man bäddar in bilder från Flickr, men så här ser modellen ut: https://flic.kr/p/2ir7EuG


Repulsor Sled by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Repulsor Sled by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr



Tanken är att den ska tillhöra det SHIP som jag hoppas bygga under kommande månad.

Jag har byggt modellen med riktiga bitar, men jag är så trött på att fota mina legobyggen att jag valde att posta en rendering istället.  :P
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Fin! Jag har minsann sett den på riktigt bredvid årets SHIP-linjal :)

o0ger

Citat från: byStfn skrivet 29 augusti 2020 kl. 11:40
Fin! Jag har minsann sett den på riktigt bredvid årets SHIP-linjal :)

Tack! Precis, den står där och väntar på sitt skepp.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Snyggt och rent SW-bygge, mycket tilltalande :D! Schysst att verktygslådan är lika åtkomlig som kanonen ;D!

mechamike

Stämmer in i kören, Du har lyckats fånga SW känslan väldigt bra. Snyggt klossat!
Gillar som Copmike verktygslådan, och tycker du fått till styrpulpeten snyggt, kul att den inte är centrerad.

Vilken bit har du använt som fot till den främre monterade "blaster" kanonen?
?

pehter aka ibbe

Citat från: mechamike skrivet 03 september 2020 kl. 07:32
...
Vilken bit har du använt som fot till den främre monterade "blaster" kanonen?

Ser ut som 48729 och 23443
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.