Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

MarLar

Citat från: Eriol skrivet 28 september 2023 kl. 12:16Lekia har tydligen CRAZY DAY idag. Tag 3 betala för 2 på alla leksaker inklusive LEGO. Verkar funka både i butik och online.

Tror man måste vara med i kundklubben också, men annars finns inga begränsningar.
Funkar utan kundkklubb men inte så mycket pengar att spara med tanke på Lekias ockerpriser i grunden. Testade att lägga tre nedsatta set i 900-1700 -klassen i kundkorgen. Trots att det billigaste blev gratis så blev totalpriset bara 500 kr billigare än de billigaste svenska butikerna på prisjakt.

Tunnan

Citat från: MarLar skrivet 30 september 2023 kl. 18:23Funkar utan kundkklubb men inte så mycket pengar att spara med tanke på Lekias ockerpriser i grunden. Testade att lägga tre nedsatta set i 900-1700 -klassen i kundkorgen. Trots att det billigaste blev gratis så blev totalpriset bara 500 kr billigare än de billigaste svenska butikerna på prisjakt.
Hade samma känsla idag när jag av ren otur råkade passera och stanna.... Lämnade tomhänt  :'(

Eriol

Tror man skulle varit beredd och beställt på nätet redan i torsdags. Då fanns i alla fall en del dyra "vuxenset" typ , och till fullt rimliga priser kvar...

Kwagge

Amazon har blå BP till 44kr o mer rabatt om man köper flera..

Bra pris på den vita med

https://www.amazon.se/dp/B09BNTW4NN/ref=nosim?tag=bargainwatc0c-21

mossarp

Citat från: MarLar skrivet 30 september 2023 kl. 18:23Funkar utan kundkklubb men inte så mycket pengar att spara med tanke på Lekias ockerpriser i grunden. Testade att lägga tre nedsatta set i 900-1700 -klassen i kundkorgen. Trots att det billigaste blev gratis så blev totalpriset bara 500 kr billigare än de billigaste svenska butikerna på prisjakt.
Nu har de ju 50% på en hel del set och då blir det ju bra priser. Är nog inte så mycket kvar på nätet utan vill man hitta nåt bra så får man åka till sin butik.
Hörde att denna rea var promotad och uppbackad från Lego så det var Lego som bestämde vilka set som skulle reas ut. Sedan får ju naturligtvis butikerna rea fler set om de vill.

Eriol

Nu i veckan öppnar EKO i Valbo utanför Gävle och på onsdag har de öppningserbjudanden med en del Lego nedsatt till 50% av ordinarie pris: https://www.ekostormarknad.se/erbjudande/gavle/v44/8/#zoom=true

robinnilsson403

Gammal, och halva priset mot BL. Finns på Pigge & Lina i Karlstad, med lite annat från samma period.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Joacim

Citat från: robinnilsson403 skrivet 11 november 2023 kl. 11:39Gammal, och halva priset mot BL. Finns på Pigge & Lina i Karlstad, med lite annat från samma period.
Synd att man inte bor i närheten, dottern såg den nu när jag tittade och ville att vi skulle åka på en gång och köpa den...🙃🤣

Eriol

2:a december och dags för rea på adventskalendrar. Jag brukar ju normalt sett inte köpa, men i år känner jag att jag behöver lite vinter- och julfigurer för egna byggen och funderar på att slå till på en City-kalender. Åhléns har halva priset (159 kr), är det så billigt den går att hitta eller finns ännu bättre pris på andra ställen?

Liter mer on-topic:

Åhléns i Gävle har halva priset på alla kalendrar (Star Wars, Harry Potter, Marvel, Friends också). Dessutom 25% på allt Lego för medlemmar under denna helg (inga superbra ord. priser och bara standardset på hyllorna naturligtvis).

cyberwilma

Citat från: Eriol skrivet 02 december 2023 kl. 11:54/.../ funderar på att slå till på en City-kalender. Åhléns har halva priset (159 kr), är det så billigt den går att hitta eller finns ännu bättre pris på andra ställen?


Jag kan inte minnas att kalendrar gått för mindre än halva priset, så jag skulle slå till.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

MrUzagi

Citat från: Eriol skrivet 02 december 2023 kl. 11:542:a december och dags för rea på adventskalendrar. Jag brukar ju normalt sett inte köpa, men i år känner jag att jag behöver lite vinter- och julfigurer för egna byggen och funderar på att slå till på en City-kalender. Åhléns har halva priset (159 kr), är det så billigt den går att hitta eller finns ännu bättre pris på andra ställen?

Liter mer on-topic:

Åhléns i Gävle har halva priset på alla kalendrar (Star Wars, Harry Potter, Marvel, Friends också). Dessutom 25% på allt Lego för medlemmar under denna helg (inga superbra ord. priser och bara standardset på hyllorna naturligtvis).
Om jag hittar kalendrarna för halva priset kommer jag slå till. Jag tyckte jag fick Star Wars och Marvel-kalendrarna till ett hyggligt pris för 330:-.

andli

Det står en stor IKEA plast (15 liter?) låda på "Brukbar Cirkulär Järnhandel" i Enköping för typ 250 kr.
Såg ut att kunna vara 80-90 tals city och någon technics gubbe.

Kändes billigt jämfört med vad de andra second hand butikerna tar för en liten 3 liters plastpåse.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.