Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC Sw Emperor's Arrives

Startat av sergio.jaensson, 14 april 2018 kl. 11:02

Föregående ämne - Nästa ämne

sergio.jaensson

Citat från: Lordflintstone skrivet 15 april 2018 kl. 22:41
Citat från: Skafte skrivet 15 april 2018 kl. 15:36
Det är inte möjligt att förstå hur stort detta bygge är.

För skojs skull räknade jag ut att det täcker drygt 69000 studs. (5x6 basplattor 48x48).

När TIE-hangaren var som störst på LW 2014 så var den 4x12 plattor - 32x32. Alltså lite över 49000 studs. Och du har alltså höjt alltihop med 9 bricks. Och ställt dit 1500+ minifigurer. Själv. Vi var 23 personer i CB:t.

Helt vansinnigt, hatten av och alla tummar upp!

Har själv inte räknat på det låter stort :)

Galet! Nice! Kul att få siffror på detta. Skulke inte flrvåna mig om det är det största varianten i världen av en privatperson.
Har set en tidigare med det var lånade stormisar.

Kan avslöja i alla fall att summan är 6 siffrigt  ::)

Citat från: Joacim skrivet 16 april 2018 kl. 08:38
Galet stor och snygg längtar till Huskvarna och se det live!

Du kommer väl o säger hej hoppas jag :)

Citat från: Full Plate skrivet 16 april 2018 kl. 09:05
Snyggt mikrobygge! Eller... vänta nu...  :o

Litet ja  ::)

Citat från: BerraBZ skrivet 16 april 2018 kl. 13:03
Helt galet! Bor du ensam, eller?

Ja, eller typ.
Tjejen studerar 30 mil ifrån så bor mestadels själv. Men det plockas inte ner bara för hon kommer hem  8)

Citat från: Teabox skrivet 16 april 2018 kl. 14:34
Mäktigt. Ser fram emot att få se det igen :)

Större denna gången  ;D

Citat från: byStfn skrivet 15 april 2018 kl. 08:20
Det har ju inte gått att undgå din framfart i köp/sälj på FB och i AFOL Sweden-gruppen med detta men det ska bli kul att se det på riktigt i Huskvarna!

Bara köpt av några personer ju  ::)

sergio.jaensson

Jag har fått tankar på utveckla efter Huskvarna ett steg länge.  ::)

Vad tror ni om UCS modeller av Tie Fighters, Interceptor och Darth Vader istället för de nuvarande "mindre"?
I så fall kanske
2 intercepor
2 ties
1 vader

Finns ingen beskrivning för Tie bomber eller vad skulle man ta in istället?  ???

Och om jag slår igenom den tanken så innebär det att bygget kommer breddas med 2 st 48x48 plattor och tar mer plats hemma  :-\

Men detta är bara en tanke och en idé. Jag behöver i så fall bara 3 st UCS Tie Fighters (2 byggs om till intercepor)

Lordflintstone

Citat från: sergio.jaensson skrivet 17 april 2018 kl. 06:59
Jag har fått tankar på utveckla efter Huskvarna ett steg länge.  ::)

Vad tror ni om UCS modeller av Tie Fighters, Interceptor och Darth Vader istället för de nuvarande "mindre"?
I så fall kanske
2 intercepor
2 ties
1 vader

Finns ingen beskrivning för Tie bomber eller vad skulle man ta in istället?  ???

Och om jag slår igenom den tanken så innebär det att bygget kommer breddas med 2 st 48x48 plattor och tar mer plats hemma  :-\

Men detta är bara en tanke och en idé. Jag behöver i så fall bara 3 st UCS Tie Fighters (2 byggs om till intercepor)

Men det är väl fel skala mot skytteln?
Eller missförstod jag?

sergio.jaensson

efter att ha testat bygga upp både en Tie Fighter och en Vader Tie så blev det totalt fel skala mot shuttlen så kommer köra på de små versionerna ändå  :D

sergio.jaensson

På onsdag kommer Vimmerby Tidning och ska göra reportage om mitt bygge.  ;D
Ingen aning om vad de kommer med för frågor osv.
Men kommer ge reklam för Huskvarna utställningen o Swebrick.

Har ni några tips eller något jag ska lyfta fram som kan vara värt att ta upp i tidningen?  :D

Gideon

#20
Några bilder från Huskvarnautställningen.

Edit: Full kvalitet + optimerad storlek för sociala medier: https://www.dropbox.com/sh/oomns2ssyey3457/AAAC3hPVWugM6lhTft7UIuuSa?dl=0

sergio.jaensson

Citat från: Gideon skrivet 01 maj 2018 kl. 02:29
Några bilder från Huskvarnautställningen.

Edit: Full kvalitet + optimerad storlek för sociala medier: https://www.dropbox.com/sh/oomns2ssyey3457/AAAC3hPVWugM6lhTft7UIuuSa?dl=0

Jag har haft jätte svårt att ta snygga bilder på mitt bygge men sjukt snyggt du fotat  ;D

Gideon

Citat från: sergio.jaensson skrivet 02 maj 2018 kl. 08:31
Jag har haft jätte svårt att ta snygga bilder på mitt bygge men sjukt snyggt du fotat  ;D
Tack :)

Upp med bygget på Flickr nu och lägg upp det i rätt grupper så är det Brothers Brick nästa? ;)

Skafte

Eller på Ideas, kanske?  ;D

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 02 maj 2018 kl. 19:43
Eller på Ideas, kanske?  ;D
"How many would you buy?"


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.