Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Micropolis – Hardy Nilsson Arena

Startat av Nybohov Creation Ltd., 19 december 2016 kl. 14:45

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

jag kallar det iaf så efter Give där minus gjorde en schysst stam på det sättet

Sockerbit

Snyggt bygge i fina färger och kul form!

Sollan

Så snyggt! Färgerna blev väldigt bra ihop och taket är väldigt snyggt med de markerade hörnen!

Emma


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sockerbit skrivet 22 december 2016 kl. 16:27
Snyggt bygge i fina färger och kul form!

Citat från: Sollan skrivet 22 december 2016 kl. 21:52
Så snyggt! Färgerna blev väldigt bra ihop och taket är väldigt snyggt med de markerade hörnen!

Citat från: Emma skrivet 23 december 2016 kl. 17:17
Maffigt! Gillar verkligen taket!
Tack Sockerbit, Sollan och Emma!

Jag funderade på om taket behövde något mer, typ flaggstänger eller ventilationsaggregat, men jag tror att det skulle bli för plottrigt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Nu hittade jag bild på colonels hus jag såg i Halmstad. Äras den som äras bör.

Orangery by spacecolonel, on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Hassel

Hur är det där taket igentligen byggt? Faktist lite nyfiken...  :P


Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Perhed

Älskar taket! Även om du blev inspirerad av ett annat bygge så har du gjort en fantastisk applicering och egen touch av det. Tycker du ska äras för gott öga, bra känsla och bra research. Jag är sugen på att pröva samma ide.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Sockerbit

Det är väl bland annat det som byggandet går ut på, inspireras av andra och bygga något eget utifrån det.

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Skafte

Kul att se de gröna "soprullarna" som träd, funkar mycket bättre än i mitt häckbygge!

lindyhep

Vad är det bricklatinska namnet på träden till vänster om Vehiclus brushiana? Känner inte igen den.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: lindyhep skrivet 29 mars 2017 kl. 20:54
Vad är det bricklatinska namnet på träden till vänster om Vehiclus brushiana? Känner inte igen den.
33287, som går under det enkla namnet Brick, Round 2 x 2 x 2 Dome Top with Cross Cut Slots, naturligtvis.  :P
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.