Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Elegi...

Startat av Kattöga, 28 december 2016 kl. 17:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Kattöga

Elegi; melankoliskt sörjande... Nån sorts betraktelse över tiden. Hade också funderat ett tag på hur det skulle bli om jag byggde in en spegel i legot, så jag var ju tvungen att testa det. Trädet drev mig till vansinne, det bara rasade och rasade, tills slut blev det så här med de bitar jag hade.

o0ger

Vackert! Du är en konstnär som målar med lego istället för färger.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Mycket snyggt! Att det är bräckligt är frustrerande. Jag skulle försöka hitta alternativa stommar till trädet, som t.ex. Technic connectors. Kanske också hitta en underliggande struktur som håller ihop och på plats. T.ex. under de röda konerna som verkar kunna flyttas av sig själva på spegeln...
Men håll kvar den bräckliga stilen! Den är suverän!

Kattöga

Citat från: o0ger skrivet 28 december 2016 kl. 17:53
Vackert! Du är en konstnär som målar med lego istället för färger.
Tack!! Lite roligt; jag målar ju också, och idag tittade min man på legot och sa att "det ser ju konstigt nog ut som dina målningar.." Men det är nog bra, tänker jag... :)

Citat från: Peter S skrivet 28 december 2016 kl. 19:07
Mycket snyggt! Att det är bräckligt är frustrerande. Jag skulle försöka hitta alternativa stommar till trädet, som t.ex. Technic connectors. Kanske också hitta en underliggande struktur som håller ihop och på plats. T.ex. under de röda konerna som verkar kunna flyttas av sig själva på spegeln...
Men håll kvar den bräckliga stilen! Den är suverän!
Jo, precis... Fick för mig att jag skulle använda gångjärn av olika typer till trädet, mest för att jag skulle kunna ändra vinklarna på grenarna men jag ska nog ta mig en titt i tekniklådan och testa lite... Och, ja, de röda bitarna är lösa på spegeln, vilket jag funderade på om de verkligen ska vara. Jag har tidigare varit rätt noga kring att allt verkligen ska sitta fast och sitta relativt "rätt", men när jag testade att fästa dem i något så blev det så klumpigt, så den här gången fick uttrycket gå före..  ;)

Swe_mckvack

Citat från: Kattöga skrivet 28 december 2016 kl. 20:59
Tack!! Lite roligt; jag målar ju också, och idag tittade min man på legot och sa att "det ser ju konstigt nog ut som dina målningar.." Men det är nog bra, tänker jag... :)

Nu blir man ju lite nyfiken.. finns dom att se någonstans på nätet?

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 28 december 2016 kl. 17:53
Vackert! Du är en konstnär som målar med lego istället för färger.

+1 på den.
Det är så roligt hur mycket intressen som ryms inom Legovärlden.
Jag uppskattar tex mer fint komponerade byggen än teckniska lösningar. För mig är teckniken till för att fylla ett endamål som gjärna någon annan kan komma på, för andra är det tvärt om så att komma på det teckniska lösningarna som är det mest givande.
Och så har vi allt annat som rymms i vår värld, men alla går in i varandras intressen och vi drar nytta av varandra.
Sniff, nu får jag en tår i ögat. ;)

Full Plate

Fantastiskt snyggt! Förstår din frustration med trädet. Clips tenderar att vika sig ganska lätt när man har lite vikt på det.

Emma

Häftigt! Så vackert du fångar känslan i bygget.

Kattöga

#8
Citat från: Swe_mckvack skrivet 29 december 2016 kl. 07:31
Citat från: Kattöga skrivet 28 december 2016 kl. 20:59
Tack!! Lite roligt; jag målar ju också, och idag tittade min man på legot och sa att "det ser ju konstigt nog ut som dina målningar.." Men det är nog bra, tänker jag... :)

Nu blir man ju lite nyfiken.. finns dom att se någonstans på nätet?
Ha ha, inget lego i dom på nåt sätt .. :) mera bara nån sorts uttryck och teman som går i varandra. Och jag har inte lyckats digitalisera mig på den fronten än, så hemsidan är fortfarande under konstruktion...men jag heter annelie krantz, så googlar man så kanske det dyker upp nån...

Citat från: Lordflintstone skrivet 29 december 2016 kl. 08:33
Citat från: o0ger skrivet 28 december 2016 kl. 17:53
Vackert! Du är en konstnär som målar med lego istället för färger.

+1 på den.
Det är så roligt hur mycket intressen som ryms inom Legovärlden.
Jag uppskattar tex mer fint komponerade byggen än teckniska lösningar. För mig är teckniken till för att fylla ett endamål som gjärna någon annan kan komma på, för andra är det tvärt om så att komma på det teckniska lösningarna som är det mest givande.
Och så har vi allt annat som rymms i vår värld, men alla går in i varandras intressen och vi drar nytta av varandra.
Sniff, nu får jag en tår i ögat. ;)
Ja, precis! Jag har också tänkt på det; att människor har så olika ingångar i det här ämnet och stämningen är så generös och välkomnande!
Citat från: Full Plate skrivet 29 december 2016 kl. 15:31
Fantastiskt snyggt! Förstår din frustration med trädet. Clips tenderar att vika sig ganska lätt när man har lite vikt på det.
Tack! Jo, märkte ju det.. det rasade ungefär hur många gånger som helst....men man är ju envis... ;)
Citat från: Emma skrivet 29 december 2016 kl. 16:23
Häftigt! Så vackert du fångar känslan i bygget.
Tack!!

Kattöga

oj, va konstigt det blev när jag svarade nu....  :)

Sollan

Läckert! Ja absolut som en målning. Jag gillar också det här att använda de bitar man har, det blir ofta mera levande

Svartkrut

Underbar legokonst! Väldigt vackert och härlig känsla.  :D Blir såklart nyfiken på dina målningar också. Jag tecknar och målar också en del och jag tror det finns fler här som gillar flera konstformer.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.