Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens bygge December 2016 arbetstråd

Startat av Anders67, 03 december 2016 kl. 19:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: Kattöga skrivet 03 december 2016 kl. 16:23
Hej! Ganska ny här och hoppas att jag gör rätt nu...!  :) Men tänkte visa vad jag byggde senast... Blev så inspirerad i mörkret att bygga lite snö och en gran, och eftersom jag gillar att inspireras av böcker så blev det Narnia. Det är säkert många som redan byggt på det här temat, men det här är i alla fall min version...  :)



Anders67


Anders67

Citat från: Selander skrivet 02 december 2016 kl. 13:45
Ett litet brunt typiskt 2axligt industrilok.
Pga 9V motor var det lite lättare att göra en detaljerad exteriör.
7wide och längd 18studs, så ett format som påminner om loket i gamla



Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 03 december 2016 kl. 20:02
Om vi ska vara ärliga så är det ju helt omöjligt för Tomten att hinna lämna presenter till alla världens barn (och oss AFOLs) med hjälpa av ett gäng trötta renar. Alltså behöver han något lite mer...2016  ;)

Santas speeder - in flight by Andreas Lenander, on Flickr
Santas speeder (4) by Andreas Lenander, on Flickr
Santas speeder (2) by Andreas Lenander, on Flickr
Santas speeder (1) by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 06 december 2016 kl. 14:57
Temat för bidrag nr 1 är...classic space! Valde att göra en blandning av minifigs, minifig-tillbehör och microbuilds - så ungefär samma upplägg som de kalendrar som finns att köpa :)

Classic space - TBB create-a-calendar contest by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67


Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 07 december 2016 kl. 21:04
Citat från: Illuwatar skrivet 07 december 2016 kl. 13:02
Fina! :) Detta är kalendrar jag skulle kunna tänka mig att köpa...
Tackar :) En rolig tävling, bara hoppas LEGO kikar och blir inspirerade att producera några nya teman.
Citat från: Sockerbit skrivet 07 december 2016 kl. 13:12
Snyggt! Fler luckor och fler teman vill jag se.
Tack! Får se om jag får ihop några fler.
Tills vidare kan jag bjuda på lite närbilder för att ilustrera hur otroligt roligt minifigsen kan ha med de medföljande fordonen ;)
TBB Advent calendar contest - steampunk - closeups by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeup by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeup by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeup by Andreas Lenander, on Flickr
TBB Advent calendar contest - Classic space - closeups by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: Jimpen skrivet 07 december 2016 kl. 19:39
Medan riddar Klas valde att betrakta glaset som halvfullt, var bröderna Ekenhjärta mer kritiska till den nya hjälmdesignen.

Skulle bli en vinjett med lite fräschare minifigs, men trötta barn tillät inte den tidsåtgången.




Anders67

Citat från: robinnilsson403 skrivet 07 december 2016 kl. 20:58
Mitt deltagande i Botbs har legat i träda sedan jag började att bygga för mästerbyggarna, men nu har det blivit en liten rivstart!

Igår byggdes två saker som klassas som fabriker i spelet, en glasblåsare och en tunnmakare.
Anledningen till att det blev just dessa motiv är delas att samhället jag placerat dem i behövde två fabriker för att klassas som stad (den första i spelet) och att nationen Oleon håller på att etablera ett monopol på vin, vilket ger bonusar till fastigheter som förknippas med vinproduktion och försäljning.

Det första är då tillverkning av glasflaskor. Mannen som driver tillverkningen är flykting från en okänd nation, så både byggnaden och hans kläder skiljer sig mycket från det traditionella för staden.


Och här har vi två smutsiga typer som kommit på den perfekta affärsidén: att tillverka tunnor av allt virke de kan komma över, oavsett kvaliteten. För att spara mer pengar har de sett till att deras operation är möjlig att enkelt flytta, och de föredrar att helt enkelt slå upp den på torget framför rådhuset - till borgmästarens stora förtret.


Anders67

Citat från: Wolcker skrivet 07 december 2016 kl. 23:08
Vissa av er har redan hört mina planer på att göra den sista måltiden hobbit style. Här är den.





Glömde Balin, han gömde sig under granen men är med MOC IRL just nu i alla fall.

Anders67


Anders67


Anders67

Citat från: Jesperrydhog skrivet 10 december 2016 kl. 01:16
Laholms tankbil. Nu har jag byggt om den lite så att den ska liknar verkliga tankbilen 255-8040.




Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 10 december 2016 kl. 11:15
Ett lite äldre bygge som jag gjorde för att annonsera vår kommande tillökning till familjen på Facebook för cirka ett år sedan. Fotokvaliteten är lite sådär, men tyckte den var lite rolig :)



Anders67

Citat från: malmen skrivet 11 december 2016 kl. 16:53
Jag tyckte lite synd om mina Imperial Soldiers att de skulle ligga huller om buller i en låda så jag fick för mig att bygga en display åt dem.
Bitbrist för landsskapsbyggen gjorde dock att den blev något mindre än vad jag först tänkt mig, så bara en tredjedel av mina soldater fick plats  :o

Fotografering är inte min starka sida men jag gjorde vad jag kunde med dåligt ljus och lite bildbehandling. Flickr komprimerade dem dock ytterligare så de är tyvärr lite gryniga.


An army on the march by malmen, on Flickr


An army on the march by malmen, on Flickr


An army on the march by malmen, on Flickr


An army on the march by malmen, on Flickr


Kritik och feeback i alla dess former är välkomna  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.