Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC April 2018 - arbetstråd

Startat av Anders67, 05 april 2018 kl. 21:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 06 april 2018 kl. 13:58
Mitt senaste bygge kallar jag Vanilla House efter färgtemat, men det hade lika gärna kunnat hela L House då husets idé kretsar kring bokstaven L. Den huvudsakliga huskroppen är en L-formad låda som i sin tur genomskärs av en randig L-vägg. Den randiga väggen reser sig sedan upp och bildar stommen till ovanvåningen och det utskjutande taket. Ovanvåningen har ett fullt möblerat sovrum och två glasväggar, som släpper in ljus. På bottenvåningen finns ett stort kök i black/dark red, ett badrum med badkar och dusch (här fick jag nytta av den hyfsat nya espressomaskinsbiten) samt ett litet TV-rum med dörr ut mot trädgården. Trädgården har ett trädäck och buskar.

Exteriören:







Delarna:



Interiören:













Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 06 april 2018 kl. 15:30
Det finns mycket kul att göra en vacker vinterdag! Men det kan vara bra att vara försiktig... ;)

Så blev detta bygge då färdigt till slut. Misslyckades beställa fler vita löv, så det blev en liten backe med en snowboardare istället :) Har svårt att föreställa mig hur detta slutar väl för honom dock ;)









Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 07 april 2018 kl. 18:59
En vacker vårdag är det få aktiviteter som slår en promenad i naturen! Förutom att sitta hemma i ett mörkt rum och bygga med lego förstås, ahem...  ;)

Tajt deadline så jag fick rusha klart bygget lite, men rätt nöjd med resultatet trots allt. En hel del gamla tekniker, men några nya också :)











Anders67

#18
Citat från: Record skrivet 08 april 2018 kl. 18:12
Örnen har landat.
Efter ett fruktlöst försök att nå nordpolen nödlandar Samuel August Andrée, Nils Strindberg och knut Fränkel på packisen, de håller som bäst på att ge sig ut på en 88dagars tuff färd till fots under hårda förhållanden, som slutligen leder dom in i evigheten på Vitön.
(Ursäkta de episkt dåliga bilderna/kvaliteten, tänkte det är bättre ni ser det live i Huskvarna ;))



Det känns bra att kunna visa upp en ny Moc nu efter en mörk period på över 1,5 år :P

Emma

Citat från: Emma skrivet 09 april 2018 kl. 19:33


GetImageByImageId (1) by emma farm, on Flickr

Tada! Infirmary "utrivet" ur skeppet. Efter att ha varit lite putt på att inte få plats med infirmary i skeppet har jag nu kommit ur putt-heten, och måste även erkänna att detta antagligen blev mycket bättre och mer display-vänligt.


Anders67

Citat från: aukbricks skrivet 10 april 2018 kl. 22:41
Röd stuga med vita knutar. Ca 500 bitar. Rendering men byggbar om man har bitarna. Instruktioner på BriXtar, sök på Aukbricks.



Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 11 april 2018 kl. 09:48
En liten (stor) kanon som jag klossade ihop för ett tag sedan. Var sugen på att försöka mig på en tripod :) Kommer sannolikt slakta den och göra om det för att passa i San Victoria framöver.

Rebo's Tan Tripod by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: Lordflintstone skrivet 12 april 2018 kl. 22:00
Försökte använda planeten till något annat än luftballong och jag hade dessa kläder på Luke eller en bar överkropp som var lite för muskellös att välja på hittade ingen med linne i flech.

P1110053 by Lord Flintstone, on Flickr

P1110071 by Lord Flintstone, on Flickr

P1110065 by Lord Flintstone, on Flickr

Anders67

Citat från: Lordflintstone skrivet 12 april 2018 kl. 21:43
så nu är det mina SW 32X32 klara och fotade! tror dock det är oskarpa men har så dålig skärm att jag inte ser riktigt.
P1100842 by Lord Flintstone, on Flickr
P1100953 by Lord Flintstone, on Flickr
P1100916 by Lord Flintstone, on Flickr
P1100932 by Lord Flintstone, on Flickr
P1100886 by Lord Flintstone, on Flickr
P1100976 by Lord Flintstone, on Flickr
P1110084 by Lord Flintstone, on Flickr

Anders67

#25
Citat från: BlueBuilder skrivet 13 april 2018 kl. 22:52
Legenden börjar dagen då Anendra klarar sig från sjöodjurets massiva gap. Fortsättning följer...

Ett alldeles för ambitiöst bygge för mina kundskaper. Att bygga på olika håll och fästa boken har varit riktigt svårt och har förbättringspotential.. En lärorik resa ifrån start till mål helt enkelt.

Skelettet till Sjöodjuret är lånat ifrån instruktioner på rebrickable:

https://rebrickable.com/mocs/MOC-9179/LotrNerd/smaug-statue




Anders67

#26
Citat från: sergio.jaensson skrivet 14 april 2018 kl. 11:02
Då är det väl dags att göra en byggtråd på detta bygge.
Bilden/inlägget börjar med en bild på hur det såg ut på Aeroseum.

Bygget är på ca 2x2.5 meter och höjden 50cm.

Det är byggt av UCS Imperial Shuttle och övriga små tie fighters.

Det står i raderna 1500 trupper som välkomnar kejsaren.

Väggarna är bygga efter Swebricks CB tie fighter hangar väggar men kommer modifieras under tiden.



Tankar och planer.
- Höja bygget
- Djup i ingången och få in Microfighters
- Lägga på tiles
- Mer trupper
- Modifiera väggarna
- Figurer runt om lite bättre aktiviter

Anders67

#27
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 14 april 2018 kl. 11:26
En futuristisk skyskrapa i nanoskala skapad som bidrag till Archbrick Skyscraper Challenge på BriXtar. I byggnaden huserar en banks huvudkontor. Jag har nog tömt svenska BL-butiker på 1x1 plates i LBG och trans light-blue...

På marken finns det lite grön växtlighet, två dammar, en nyckelstaty och en fontän.




Anders67


Anders67


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.