Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

darthemil83

Äntligen är förra årets bygge nedplockat! Det har tagit lång tid , fyllt med ångest pga att det är så jäkla tråkigt att plocka isär saker. Här får ni se några av bitarna. Det som ses på bilden är 1x2 masonary brick , 1x2 brick , 1x2 plate och 16x16 Technic plate eller vad den nu heter. Det blev en rejäl låda med masonary. Det positiva är att jag knappt behover köpa något inför kommande borg.

humlan

Dammade av översta hyllan i bokhyllan i vardagsrummet och rengjorde alla befintliga Lego NASA set som stod där. Var tvungen då skytteln och Hubble skulle rymmas  8)

PXL_20230409_155115092.MP~3.jpg
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Citat från: humlan skrivet 11 april 2023 kl. 18:30... skytteln och Hubble ...

Är dom i samma skala och går det i så fall att fälla ihop Hubble så att det får rum i skyttelns bagageutrymme?

humlan

Skytteln och Hubble kommer bägge med i , så ja, de är samma skala och det går att "fälla" in solcellerna så att den ryms i lastutrymmet  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Skafte

Snickrar om hyllan med LotR/Hobbit-minifigs så att alla från Rivendell får plats. 9x14=126. Synd att det är 127st (Grottrollet och Vättekungen är för horisontellt utmanade för att få plats). Jag tror det får bli femton stycken på hylla fyra, då får Gandalf en framträdande plats. Kan nog bli bra, hoppas jag räknat rätt...D6948EE5-A373-4322-92EB-DE38F2266A70.jpeg

swestar

Sorterar och lyssnar på Bit för bit avsnitt 3. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CopMike

Drog in 32 poäng i Wordfeud ;D!

Illuwatar

Detta:


Har nu reducerats till detta:


Så jag får med allt till Örebro på ett så smidigt sätt som möjligt...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

janhansson

Jag var en sväng till Ikea och köpte ett löst Ivar-hyllplan för att få en jämnare och stabilare grund för mitt lilla stadsbygge. 

hyllplan.jpg

GrannyBricks

Under den senaste tiden så har jag ju sorterat å tvättat lego. I veckan så kom jag på att jag skulle vika lådor för att ha i mina lådor :-) Så har nu vikt 120 mindre lådor. Går 6 st i varje låda å är 10 lådor i varje hurts. Tog sin tid men blev så nöjd med det

342571744_155520457464680_6201674622216891819_n.jpg 342591330_6336310333055719_6515145221245983583_n.jpg 343621380_720288743120630_5517075764219641315_n.jpg  
Mer LEGO åt folket!

janhansson

Jag håller på med att försöka lista ut vad jag egentligen har av 12v-räls och tillbehör.
Först gjorde jag en lista över de askar jag hittade, men sedan kom jag ihåg att det finns en låda till (och som är svår att komma åt just nu), så nu försöker jag istället gå igenom gamla Tradera-mail, och lägga ihop med vad jag köpt på Bricklink.

Ambitionen är dels att veta vad jag har, dels att på sikt ha en mer logisk uppsättning räls (så att det inte finns 4 lådor böjd "ytterräls" men 7 lådor böjda strömskenor till exempel).

12v.jpg

Jesperrydhog

#566
Det här fan jag på ICA Maxi Mellbystrand i dag och dessa två olika world Disney mini figur. Disney 100 års jubileum 10 och 12. Pocahontas. . Och . Från Lego  tidningen EXPLORER.

janhansson

Vid rensning bland gamla kartonger hittade jag en jättetjock kartongskiva som också var väldigt hård och stabil.
Jag fick för mig att ha den som underlägg till min hamn-MOC, som kommer bli större än tillgängligt utrymme ovanpå hurtsen.

kartong.jpg 

Vi får se om det var en bra idé, eller om det blir läge att sjunga den sorgsna gamla slagdängan "Allting kan gå itu, men en MOC den kan gå i tusen (LEGO)bitar".


matgri

Efter att 3D-printer gått varm i några veckor börjar det arta sig.
Nu kan jag börja inreda mina lådor med de fina nya sorteringsaskarna

MrUzagi

Citat från: matgri skrivet 09 juni 2023 kl. 19:35Efter att 3D-printer gått varm i några veckor börjar det arta sig.
Nu kan jag börja inreda mina lådor med de fina nya sorteringsaskarna

Egen design eller anpassat en befintlig?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.