Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Lite moduverse plattor i icke standard storlek!
Så att yttermåtten på mitt lilla bygge i alla fall blir 96x96 pluppar, om jag räknat rätt...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

drdoddo

utgår från x-wing 6212 men gör om den en hel del för att få den lite mer "steampunkig".

swestar

#3287
MaKtober. Inte nöjd med klistermärkena.Någon som vet några set med Lego-klistermärken med siffror på?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Swestar kan du förklara för mig vad Maktober egentligen är. Har gjort några (halvhjärtade) försök men har inte riktigt fått kläm på det  :o
Å för övrigt så byggde jag en bowlingbana för stormtroopers 😜.

Meh


drdoddo

Citat från: Meh skrivet 29 september 2016 kl. 21:14
Citat från: drdoddo skrivet 29 september 2016 kl. 20:44
...en bowlingbana för stormtroopers 😜.
Haha! Åsom! Bilder!
Kommer inom kort när jag tagit några med vettigt ljus 😉

drdoddo

En liten robot med delar från senaste BL-beställningen. Använde egentligen bara 3 olika sorters delar med undantag för "ögonen".
CBL-47 Droid by Andreas Lenander, on Flickr

swestar

Citat från: drdoddo skrivet 02 oktober 2016 kl. 16:04
En liten robot med delar från senaste BL-beställningen. Använde egentligen bara 3 olika sorters delar med undantag för "ögonen".
CBL-47 Droid by Andreas Lenander, on Flickr
:)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Började peta lite i en robot/tank (inspirerad av Swestars Dingo har jag insett ju mer jag byggt  ;D). Tanken var att det skulle passa in i Ma.Ktober men eftersom jag FORTFARANDE inte har någon riktigt pejl på detta är feedback välkommet  ;)



o0ger

Från Wikipedia:

"Maschinen Krieger (Ma.K ZBV3000) is a science fiction universe created by Japanese artist and sculptor Kow Yokoyama in the 1980s"

Sök på "maschinen krieger zbv3000" på Google och kolla på bilderna. Det är inspirerat av WW1, WW2, Nasa, osv. Ganska mycket runda former. Det är modell-kit från 80-talet.

Här är en film:



Din skapelse kan nog funka, men jag vet inte hur mycket man får ta ut svängarna och göra egna skapelser. 
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Blev lite höghusbyggande i rainbowfärger för att se vad som behövdes beställas på BL.
Är nu uppe i 32 olika färger (saknas lite smådelar på 5 våningar)

Lite Micropolis experiment har det blivit också.

/ByggareDan

drdoddo

Tack o0ger :) Har googlat runt en hel del sista dagarna och försökt bilda mig en uppfattning, blivit lite klokare men tänkte kolla lite hur pass mycket man får "ta ut svängarna". Egentligen är det väl lite skit samma i och för sig, haha!  I värsta fall får man väl skriva nåt i stil med "Ma.K walker [insert cool name], bla, bla, bla...fuck it, it's a robot"  ;D ;)

o0ger

Exakt, du får inte ta det på för stort allvar. Viktigaste är att man bygger och har kul.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

skitkid

Blev lite klossat på min PA-modul. Hade tänkt göra en väääldigt basic modul, men ju mer jag tänker och bygger desto fler ideer dyker upp.
/skitkid

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.