Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Jag ska "nån gång" bygga en baklastare, faktiskt åt frun. Hon e fortfarande lite putt på att jag sålde våran.....

Anyways, la upp lite mer bilder på mitt testbygge av HMS Valkyria på min blog:

http://blog.humblebee.net/2014/07/moc-rymdkryssare.html
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Kwagge

Byggde en tåg "rak kurva".. 90 graders sväng behövde 23 raker..

Men grymt snyggt blir det! Förstår att de är poppis att ha på tåg displayer!

Byggde enligt denna principen:

http://www.holgermatthes.de/bricks/en/smooth-curves.php


10-15 bord behövs till Uppsala Dalle  ;)

swestar

#2342
Citat från: swestar skrivet 19 juni 2014 kl. 21:01
Andra försöket att bygga en lite större och stabil mech har inletts. Får se om man kommer i mål denna gång. :)
Vikten är uppe i ca 2.5kg. 50 cm hög "exklusive antenn", beroende på inställningar. Baksidan på överdelen kvar att bygga plus lite finlir såklart. Det börjar ta sig. ;)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ByggareDan

Ser ju ut att bli en rejäl best  ;)
Är kul att du försöker taden i mål och inte river den/ger upp.
Om man kollar vikten på olika set på BL så är ju 2.5 kg dryga 2000bitar. Sen är det ju svårt att jmf så men det är kanske en fingervisning, eller har du någon koll på antalet bitar?


/ByggareDan

swestar

Citat från: ByggareDan skrivet 30 juli 2014 kl. 18:07
Ser ju ut att bli en rejäl best  ;)
Är kul att du försöker taden i mål och inte river den/ger upp.
Om man kollar vikten på olika set på BL så är ju 2.5 kg dryga 2000bitar. Sen är det ju svårt att jmf så men det är kanske en fingervisning, eller har du någon koll på antalet bitar?


/ByggareDan
Har ej räknat men 2000+ är nog ingen dålig gissning.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Citat från: swestar skrivet 30 juli 2014 kl. 17:59
Det börjar ta sig. ;)
Mäktigt! Hur rörlig är den? (Ja inte hur flyttbar den är med tanke på vikten, alltså!)

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 30 juli 2014 kl. 17:59
Citat från: swestar skrivet 19 juni 2014 kl. 21:01
Andra försöket att bygga en lite större och stabil mech har inletts. Får se om man kommer i mål denna gång. :)
Vikten är uppe i ca 2.5kg. 50 cm hög "exklusive antenn", beroende på inställningar. Baksidan på överdelen kvar att bygga plus lite finlir såklart. Det börjar ta sig. ;)
grymt snyggt! Är det något som du kommer visa upp i Uppsala?

Roger Brickjet

Snyggt! Vilket monsterbygge! Ska bli kul att se i uppsala.

swestar

#2348
Citat från: Peter S skrivet 30 juli 2014 kl. 18:33
Citat från: swestar skrivet 30 juli 2014 kl. 17:59
Det börjar ta sig. ;)
Mäktigt! Hur rörlig är den? (Ja inte hur flyttbar den är med tanke på vikten, alltså!)
5 stycken justerbara leder för varje ben + att överdelen går att vrida.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kvarnbacka

Lånade några bitar från Arkham Asylum-grinden till ett bygge för Bortom Sol.  :)

EpsilonEta

#2350
Snyggt! Ska det bli grinden till en forskningsanläggning? (videokameran ser lite "antik" ut :) )
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Kvarnbacka

Citat från: EpsilonEta skrivet 03 augusti 2014 kl. 12:43
Snyggt! Ska det bli grinden till en forskningsanläggning? (videokameran ser lite "antik" ut :) )

Nej, det här är grinden till Arkham Asylum, så när som på sex bitar som har bytt färg för att jag behövde dem. Någon som ser vilka bitar som är utbytta?

insurrection

Citat från: swestar skrivet 01 augusti 2014 kl. 00:52
Citat från: Peter S skrivet 30 juli 2014 kl. 18:33
Citat från: swestar skrivet 30 juli 2014 kl. 17:59
Det börjar ta sig. ;)
Mäktigt! Hur rörlig är den? (Ja inte hur flyttbar den är med tanke på vikten, alltså!)
5 stycken justerbara leder för varje ben + att överdelen går att vrida.  :)
Riktigt läcker Swestar, ser fram emot ordentliga bilder på denna!

EpsilonEta

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 03 augusti 2014 kl. 18:05
Citat från: EpsilonEta skrivet 03 augusti 2014 kl. 12:43
Snyggt! Ska det bli grinden till en forskningsanläggning? (videokameran ser lite "antik" ut :) )

Nej, det här är grinden till Arkham Asylum, så när som på sex bitar som har bytt färg för att jag behövde dem. Någon som ser vilka bitar som är utbytta?
Eftersom grinden var grå och röd tänkte jag att den kunde användas som den var i Bortom Sol (jag vet att den kommer från Arkham asylum setet)
Det är lyktorna som bytt färg, de ska vara mörkgrå (och ha en 1x1 rund i toppen )
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

swestar

Citat från: insurrection skrivet 03 augusti 2014 kl. 18:38
Citat från: swestar skrivet 01 augusti 2014 kl. 00:52
Citat från: Peter S skrivet 30 juli 2014 kl. 18:33
Citat från: swestar skrivet 30 juli 2014 kl. 17:59
Det börjar ta sig. ;)
Mäktigt! Hur rörlig är den? (Ja inte hur flyttbar den är med tanke på vikten, alltså!)
5 stycken justerbara leder för varje ben + att överdelen går att vrida.  :)
Riktigt läcker Swestar, ser fram emot ordentliga bilder på denna!
Väntar bara in en BL-order med en 48170 "Light Bluish Gray Technic, Brick Modified 2 x 2 with Pin Hole, Rotation Joint Ball Half (Horizontal Top)" Har bara en i Light Bluish Gray, behöver två. Sen blir det till att ta några foton :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.