Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter


shutter

Ledtrådsdax.
Boken gjorde starkt intryck på mig när jag läste den 1987. Den var då en nyutgåva i ett tjockt band baserat på tidigare två böcker och utspelade sig i Japan. Huvudpersonen var ninja/munk och höll vid ett tillfälle på att falla i fiendens händer men klarade sig genom att spela död och sänka sitt medvetande, andnings- och pulsfrekvens medvetet.


shutter

Citat från: ludvigjohansson skrivet 03 juli 2013 kl. 19:19
Ninja av Eric van Lustbader
Läst det mesta av Lustbader. Hans ninja lyckas bl.a. isolera ett injicerat gift från att sprida sig i kroppen. En bra egenskap för en ninja och en bra bok men nej, inte den.

shutter

Känns som att ledtrådarna är slut. Uppenbarligen en omöjlig bok att gissa. Kanske för smalt tema och liten läsarskara?
Väljer att publicera en ny vig i stället så får jag återkomma om den andra sedan. Alltså denna snabba lösning som gäller...


talbom

#5795
Griseknoen äter jästa körsbär och blir berusad ur boken "Än lever Emil i Lönneberga"  av Astrid Lindgren

shutter

Citat från: talbom skrivet 03 juli 2013 kl. 21:33
Griseknoen äter jästa körsbär och blir berusad ur boken "Än lever Emil i Lönneberga"  av Astrid Lindgren
100% RÄTT.
Fick bli en lätt för att väga upp en svår...

LilaToster

Eftersom det har gått mer en tre dagar nu tar jag mig friheten och lägga upp en vinjett...



Jag vill också passa på att göra reklam för Musik-vinjetten... tar er en titt och släng iväg en gissning  :D

Etzel


shutter

Jack the ripper?
Även om han väl var känd för kniv!


shutter

Citat från: shutter skrivet 01 juli 2013 kl. 08:41
Varsågoda!

Den vackra och grymma sagan om Jebu, krigarmunk i Soluppgångens land, och den unga sköna Taniko. Kampen om makten i 1200-talets Japan blir lång och blodig, och Jebu är bland de främsta på slagfältet. " Jag är din så länge jag lever", är hans ungdoms månskenslöfte till Taniko. Löftet som binder dem samman genom krig, död och tårar och som ödet många gånger är nära att bryta.

Robert Shea 1981.
SHIKE.
Drakarnas tid/Stormen och svärdet. läsvärd

Etzel

Citat från: LilaToster skrivet 08 juli 2013 kl. 12:44
Citat från: Etzel skrivet 07 juli 2013 kl. 11:15
Abraham Lincoln: Vampire Hunter?

Ja, visst är det så!  ;D
Hoppsan, jag glömde helt av att jag hade gissat här.
Men eftersom ingen har utnyttjat min slöhet så får jag tydligen chansen att presentera nästa film-vinjett ändå:


shutter

inga gissningar!
Jag gillar fotot/uppställningen i viggen. Får tankar kring en diamantkupp. Gissar på någon av Oceans 11-13 filmerna?
Nej mission Impossible?, där spelar ju en svart med. (orkar inte anstränga mig för att ta reda på namnet)

Etzel

Inte rätt. Lite fler gissningar får det bli innan jag ger ledtrådar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.