Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam


krakfot

Klart det är den filmen, i filmen så tar Emily detta foto som hon senare i filmen ställer ut på ett galleri. Jag inser nu att jag lyckats byta plats på personerna det var väl därför den var svår att känna igen...


shutter

Citat från: krakfot skrivet 04 juni 2013 kl. 14:50
Klart det är den filmen, i filmen så tar Emily detta foto som hon senare i filmen ställer ut på ett galleri. Jag inser nu att jag lyckats byta plats på personerna det var väl därför den var svår att känna igen...

Ja om du bara fått personerna på rätt plats hade jag tagit det direkt... ;)

bileam

Här kommer en ny att gissa på.

bileam

Ledtrådsdags... Barnet är nyfött, faktiskt har det inte flyttat sig sen det föddes!  ;) Det är en film som efterfrågas...

bileam

Okej, vi får testa med fler ledtrådar... Detta är inte någon scen ur filmen, jag har faktiskt inte sett den... Tänk lite rebus. Amerikansk film.

shiftaltcmd


bileam

Citat från: shiftaltcmd skrivet 09 juni 2013 kl. 20:08
En fyra i golvet och en baby.
4 babies?
Nej, du har inte sett all information i bygget...

bjomark77

Är det så  att dom gula tilesen formar en 7:a?

Då kan det vara:

Född den 4:e Juli.

bileam

Citat från: bjomark77 skrivet 09 juni 2013 kl. 23:15
Är det så  att dom gula tilesen formar en 7:a?

Då kan det vara:

Född den 4:e Juli.
Just så! Det skall ju inte vara allt för lätt, så jag dålde en en del av sjuan... Men då då blir det född på 4 i 7, alltså född den fjärde juli! (Eller born on the fourth of july).
Din tur bjomark77!

bjomark77

En relativt lätt, tror jag.

krakfot



krakfot

Se där fick jag rätt trots att det inte var en endaste röd bit...  här kommer nästa vig

bileam

Í skugga hrafnsins? eller Korpens skugga på svenska...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.