Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Det enda jag kommer tänka på är "Halvan" och "Här kommer brandbilen"?

shutter

Citat från: krakfot skrivet 31 maj 2013 kl. 22:21
Det enda jag kommer tänka på är "Halvan" och "Här kommer brandbilen"?

Visst är det Halvan ;D och brandbilen gick ju inte att missa ;)

Din tur!

krakfot

#5657
Är det röd brandbilar så är det ju lätt för mig ;) här kommer så en vinjett för alla nattugglor ( kanske enkel, i alla fall för de av er som sett filmen i fråga)...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

krakfot

Det var inte den jag syftade på. Även om nightmare before x-mass är en av mina stora favoriter.

ByggareDan

Min gissning på denna får bli Bruce den allsmäktige med Jim Carrey från 2003

/ByggareDan


AndersI


shutter


krakfot


Roger Brickjet

Tror att jag sett filmen ganska nyligen. Känner igen scenen men kan verkligen inte komma på hur karaktärerna ser ut.
Har en känsla av att de är vuxna men gissar ändå på Moonrise Kingdom pga månen :)

krakfot

#5666
fel ingen och nu är det dax för en ledtråd... filmen är en romantisk film där man får följa två personer under sju struliga år. Bilden är tagen av kvinnan i filmen och det är även samma kvinna som är med på bilden tillsammans med mannen...

krakfot

#5667
Jag har ju redan vävt ihop musikvinjetten och film så varför inte blanda in historiska... Den manliga huvudpersonen är aktuell i rollen som en av de två senaste huvudpersonerna i den historiska vinjettstafetten....

Kvarnbacka

Ashton Kutcher har ju spelat in en film om Steve Jobs, så jag gissar att detta är New year's eve med samme man (Ashton Kutcher, inte Steve Jobs).

krakfot

#5669
Nu börjar det bränna till ordentligt, det är i och för sig ganska mycket kärlek i "New year's eve" också och ett nyårsfirande även i den film jag söker, men man får gå lite längre tillbaka i tid för denna film som börjar med en flygresa till New york och slutar med ett giftemål, där emellan är det en hel del blöjor, Bon Jovi och den eviga kampen att få sina ankor i rätt ordning... (Ashton Kutcher är rätt tänkt)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.