Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Men titta. Det har ju gått ett dygn. Ledtråd kanske?

Färgen har betydelse. Likaså huvudet.

marpe


Wuntin


lindyhep


marpe


lindyhep

Något? Nä nån film med den titeln känner jag inte till 8)

AndersI


lindyhep

Visst skall det vara Tredje mannen. Varsågod AndersI.

AndersI

 :) marpe kan få ta stafettpinnen - det var ju han som gissade rätt. Jag bara översatte till filmtiteln...

marpe

Ska jag vara ärlig så lyckades jag inte knäcka titeln.  :) Jag var inne på något betydligt mer avlägset.
Det finns en skådespelare/manusfattare som även kallar sig för "Harry Lime". http://www.imdb.com/name/nm0000948/?ref_=fn_al_nm_1

Tänkte att det var något med Harry Lime som upphovsman, men det verkade så avlägset att teg ända tills Lindyhep antydde att det var en kombination av huvudet och nyansen.

AndersI. Vill du att jag bygger så gör jag det?

AndersI


marpe

Temat är bekant.  ;)

IMAG1025-1 by_marpe, on Flickr

Jag kommer att vara lite petig med svaret.

shutter


marpe

Citat från: shutter skrivet 29 april 2013 kl. 07:44
Klurigt!
Skräms inte ;)

Jag trodde att den rätta gissningen skulle komma inom 5 minuter. När man har tänkt rätt är det lätt.

ByggareDan

Att tänka rätt är stort, men att kunna tänka själv får nog jag anse större så mitt långskott denna gång får bli den oändliga historien från 1984 (med tanke på 2 unlimited tidigare) ,  men kanske fel tema
Däremot så får jag inte ihop den röda pilen (red arrow) men kanske feltolkning från min sida.


/ByggareDan


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.