Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Lews

När du säger att perspektivet inte är oviktigt så kommer jag att tänka på Citizen Kane.
Orson Welles beordrade att ett stort hål skulle grävas i studiogolvet för att han ville filma underifrån och få ett "maktfullt" perspektiv på Kane.
Nu var det ett tag sedan jag såg filmen så jag kommer inte ihåg alla detaljer ur scenen, men jag lägger min gissning på Citizen Kane.

Stigge72


Stigge72

Ledtrådsdags.
Precis som Kvarnbackafilm så riktigt iakttagit, så är det en präst på bilden (vilket ofrivilligt indirekt lett till att han misstagits för att vara en robot). Det är inte prästen på bilden som har skrivit... Prästen på bilden är inte huvudpersonen i filmen, men de är nära bekanta.

Kvarnbacka



Stigge72

Dags för en ny ledtråd.
Någon föreslog Clintan. Det är inte Clintan. Alls. (Jag kom på att han kunde vara lite lik smutsige Harry, men han hade kortare pipa på sin puffra).
I den här scenen får man veta att bara för att präster är Guds representant på Jorden, så finns det vissa skillnader som inte är obetydliga.



Tie Fighter

Ser ut som Charles Bronson....men jag har inte någon bra koll på hans filmer.
Den enda som jag kommer på så här på rak arm är Death wish

Stigge72


Tickledeath

Kan det möjligtvis vara våran käre lille Padre från filmen "Machete"?
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Stigge72

Citat från: Tickledeath skrivet 22 februari 2013 kl. 04:09
Kan det möjligtvis vara våran käre lille Padre från filmen "Machete"?
Alldeles riktigt!

Jag som tänkte att nästa ledtråd skulle vara att filmen hette som huvudkaraktären...

"God has mercy, I don't"

Tickledeath

#5187
Här kommer viggen - bättre sent än aldrig. Håller på ledtrådarna ett tag.
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.