Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Vibora

The Lone Ranger? En riktig slamkrypare i så fall, eftersom de nya seten släpps snart.  :)

Stigge72

Citat från: Vibora skrivet 07 februari 2013 kl. 12:43
The Lone Ranger? En riktig slamkrypare i så fall, eftersom de nya seten släpps snart.  :)
Visst är det Lone Ranger.

Det är Tonto (Johnny Depp aka CAPTAIN Jack Sparrow) som hänger under ett tåg (vid 1.20).


Vibora

Helt uppenbart i efterhand, men oväntat eftersom det snart kommer en officiell LEGO-serie och filmen inte är släppt än. Jag gillar det.  :) Ny vig kommer tidigast ikväll.

Stigge72

Citat från: Vibora skrivet 07 februari 2013 kl. 13:07
Helt uppenbart i efterhand, men oväntat eftersom det snart kommer en officiell LEGO-serie och filmen inte är släppt än. Jag gillar det.  :) Ny vig kommer tidigast ikväll.
Jag var på bio häromveckan, när jag såg trailern, och visste på en gång vad jag skulle bygga till den här tråden. :) Och frisyren var ju inte helt olik, när man tittar efter heller... ;)

Vibora

Härmed presenteras nästa vinjett. Jag vill veta var denna scen kommer från, och för att det inte ska bli alltför lätt även titeln på filmen som denna scen anspelar på samt titel och artist på musiken som spelas i scenen.


Kvarnbacka

Scenen känner man ju igen från Nile City (snyggt!)  :D
Filmen är väl Reservoir dogs och musiken tror jag är Stuck in the middle med Stealers Wheel.

Vibora

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 07 februari 2013 kl. 21:28
Scenen känner man ju igen från Nile City (snyggt!)  :D
Filmen är väl Reservoir dogs och musiken tror jag är Stuck in the middle med Stealers Wheel.
Korrekt, varsågod nästa!

shutter

Grattis!

Hade precis tänkt gissa på A Clockwork Orange med 9th Symphony...

(vissa likheter)  8)

Kvarnbacka

Jag tackar min förträffliga musikigenkänningsapp för hjälpen med låten   8)

Nu har jag laddat upp med så mycket vinjetter så jag vet knappt vilken jag ska välja...

För att krångla till det lite för er vill jag, utöver titeln på filmen/tv-serien/pjäsen/boken etc., ha svar på en följdfråga, som knyter an till http://www.swebrick.se/index.php?topic=4725.0. Två av de kortare personerna i den här historien har nämligen blivit legofigurer i licensteman. Vilka figurer handlar det om?
På sätt och vis kan man säga att det rör sig om tre personer, men den tredje är en riktig slamkrypare och en tolkningsfråga. Det blir stjärna i kanten till den som även listar ut vilken person och vilken legofigur det är jag tänker på i det fallet.

Tie Fighter

#5081
The goonies
Sean Astin som Sam I Lotr
Ke Huy Quan som Shortround i Indiana Jones Teple of doom

Ras 74

Klockren vig av Goonies! Stod och höll i den filmen igår. Det var en av mina favvo filmer som barn.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tie Fighter

Hmmmm kan ju vara att Sean även spelade Raphael i Tv serien om TMHT

Kvarnbacka

Citat från: Tie Fighter skrivet 08 februari 2013 kl. 08:09
The goonies
Sean Astin som Sam I Lotr
Ke Huy Quan som Shortround i Indiana Jones Teple of doom

Mycket bra!
När det gäller den tredje, något tveksamma, lego-avataren så tänkte jag på Corey Feldman, som gjorde rösten till Donatello i de gamla TMNT-filmerna. Du var nästan inne på rätt spår där, men det blir tyvärr ingen guldstjärna.
Din tur att bygga!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.