Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Vi får nog ta ett steg tillbaka. Lila Toster säger varken att det är en bok eller mjölsäckar. För att komma ur låsningen gissar jag på dess motsats:

Ninjagofilmen från 2012. http://ninjago.lego.com/sv-se/GamesAndMovies/Movies/movies-s2.aspx


LilaToster

Citat från: marpe skrivet 12 januari 2013 kl. 12:35
Vi får nog ta ett steg tillbaka. Lila Toster säger varken att det är en bok eller mjölsäckar.

Marpe du drar förhastade slutsatser. Jag har bara sagt att gissningarna har varit felaktiga så här lång. Men det stämmer att det inte är mjölsäckar på kärran, utan något annant.

Den gissning som varit närmast är "Ivanhoe" - stämmer ungefär tidsmässigt och stämmer även ungefär vad gällande plats.

Så alltså inga rätt så här långt! Det är bara att gissa vidare.  :P :)

Kvarnbacka


AndersI


Aro

Citat från: AndersI skrivet 12 januari 2013 kl. 14:39
"Svärdet och spiran" - stenhuggarkärra?

Ja... Va det inte den boken de skulle bygga något... Katedral? Är jag inne på fel bok... Har inte sett någon film/serie om den.
Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

marpe


ogel

kan det va nån kung arthur film? kung arthur heter väl en?

lindyhep

Då borde det finnas nån som heter Riddarna kring runda bordet också. Gissar på det.

bileam


marpe


LilaToster

#4886
Citat från: AndersI skrivet 12 januari 2013 kl. 14:39
"Svärdet och spiran" - stenhuggarkärra?

Visst är det Svärdet och spiran! :D Tanken är att det ska vara ull på kärran. Munken Philip är på väg till en marknad för att sälja ullen.

Citat från: Aro skrivet 12 januari 2013 kl. 16:47
Ja... Va det inte den boken de skulle bygga något... Katedral? Är jag inne på fel bok... Har inte sett någon film/serie om den.

Du är inne på helt rätt bok. Finns även en miniserie från 2010. Såg precis klart serien och det är verkligen något att rekomendera. ;D

Kvarnbacka

Aro gissade ju Svärdet och spiran för snart ett dygn sen.

Aro

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 12 januari 2013 kl. 23:25
Aro gissade ju Svärdet och spiran för snart ett dygn sen.

Jo jag sitter oxå o funderar på det då den gissningen va fel o sen Anders kommenterade den ( som jag förstod det) ...

Är på resande fot men har en delar o en vigg klar i huvudet om det är min tur... Bör dyka upp sen söndagskväll eller under tisdagen... Frågan är isf från när dygnen räknas, from nyss eller från ev klargörande...?
Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

LilaToster

Citat från: Aro skrivet 11 januari 2013 kl. 00:56
...vad gäller den andra (om den gälls trots att den var sen o en annan var för tidig)...är jag mer osäker, Svärdet och Spiran?

Missade detta totalt, mitt fel... men det var inte så tydligt, lätta att missa  ;)

Du har tre dygn på dig från det att jag skrev att "Svärdet och spiran" är rätt svar, alltså fram till tisdag vid ungefär denna tid.  :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.