Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Jajemen! Tänkte att det skulle vara lite svårare med bara morfar... Din tur bileam!

bileam

Citat från: Skafte skrivet 11 oktober 2012 kl. 22:25
Jajemen! Tänkte att det skulle vara lite svårare med bara morfar... Din tur bileam!
Det var tidningen som gjorde det! Dags att fundera och bygga, så kommer en ny under helgen.

bileam

Här kommer nästa! Varsågoda och gissa.

Stigge72

Det ser väldigt bekant ut på något sätt, men jag kan inte placera det just nu...

Roger Brickjet

Citat från: stigge72 skrivet 13 oktober 2012 kl. 23:45
Det ser väldigt bekant ut på något sätt, men jag kan inte placera det just nu...
Samma här! Bara för att gissa på något säger jag...Grease? Igen aning alls faktiskt :)

bileam

Citat från: Roger Brickjet skrivet 13 oktober 2012 kl. 23:55
Citat från: stigge72 skrivet 13 oktober 2012 kl. 23:45
Det ser väldigt bekant ut på något sätt, men jag kan inte placera det just nu...
Samma här! Bara för att gissa på något säger jag...Grease? Igen aning alls faktiskt :)
För att inte ha någon aning så var det väldigt rätt!
Närmare bestämt en bit (1:50) in i den här sången.



Roger Brickjet nästa!

Roger Brickjet

...undrade just varför det var så tyst i den här tråden  ::)
Tycker mig ana vissa likheter mellan deras drömbygge och Blixten McQueen! :)
Då sätter jag igång, hoppas ha något ikväll.

shutter

Citat från: Roger Brickjet skrivet 15 oktober 2012 kl. 12:58
...undrade just varför det var så tyst i den här tråden  ::)
Tycker mig ana vissa likheter mellan deras drömbygge och Blixten McQueen! :)
Då sätter jag igång, hoppas ha något ikväll.

heja!

Roger Brickjet

#4403
Blä! Som vanligt blir det inte som man tänkt sig...svårt att komma åt bitarna, fick låna sonens 9441 som han lämnat i vardagsrummet, sen hade jag som tur var en låda tiles med tryck under soffan sedan senaste nattbygget :)

Tror att jag måste informera om att detta är en bok.


AndersI

Snygg cockpit! Synd att jag inte har en aning om vad det skulle vara för bok (och jag undrar om det är en simulator eller del av ett riktigt fordon...)

Roger Brickjet

Tack! Tror att jag väntar lite med ledtråd nr 1, men jag kan säga att även om det ser ut så här, har de inte Windows 3.11 på skärmen :)

Roger Brickjet

Citat från: AndersI skrivet 17 oktober 2012 kl. 10:09
Snygg cockpit! Synd att jag inte har en aning om vad det skulle vara för bok (och jag undrar om det är en simulator eller del av ett riktigt fordon...)
Ok, undrar om det här inte är för mycket hjälp ändå: Att tala om ifall det är en simulator eller inte, är en spoiler...typ.

mechamike

?

shutter

spoiler typ?

Gissar på liftarens guide till galaxen.

prah

Prah

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.