Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: krakfot skrivet 07 maj 2012 kl. 18:44
The Black Adder?
Ännu en serie jag inte hört talas om. Under hela hösten och vintern använde jag mycket av min TV-tid till att i stället bygga LEGO. :P

Skafte

Blackadder gick på 80- och tidigt 90-tal. Vansinnigt roligt, i klass med Fawlty Towers och Monty Python.

lindyhep

Citat från: Skafte skrivet 07 maj 2012 kl. 19:25
Blackadder gick på 80- och tidigt 90-tal. Vansinnigt roligt, i klass med Fawlty Towers och Monty Python.

Och är inte namnet Black Adder bekant kanske det låter mer bekant med Svarte orm? Black Adder spelas av självaste Rowan Atkinson.

Stigge72

Citat från: lindyhep skrivet 07 maj 2012 kl. 19:27
Citat från: Skafte skrivet 07 maj 2012 kl. 19:25
Blackadder gick på 80- och tidigt 90-tal. Vansinnigt roligt, i klass med Fawlty Towers och Monty Python.

Och är inte namnet Black Adder bekant kanske det låter mer bekant med Svarte orm? Black Adder spelas av självaste Rowan Atkinson.
Och minst en av serierna hade en rolig skådis, som för dagens ungdom mest är känd som neurotisk husläkare... (Obs ordvits)

Skafte

Ja, han är med i ett avsnitt i serie två och sedan i hela serie tre och fyra.

Tobbe Arnesson

Jag borde ge mig på Black Adder vid tillfälle, jag var för ung när det gick på TV.
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 08 maj 2012 kl. 04:02
Jag borde ge mig på Black Adder vid tillfälle, jag var för ung när det gick på TV.
Det var väl bara ett eller ett par år sedan sist? ;)

Tobbe Arnesson

Det måste jag ha missat, får skaffa DVD-box.
Blogg: Robotkampen


Tobbe Arnesson

Citat från: tellblom skrivet 08 maj 2012 kl. 07:22
Fasen Tobbe, är du så ung?!?!




Det var för rapp dialog för mig när det visades (första gången), jag ville verkligen tycka om det men orkade inte koncentrera mig nog.
Blogg: Robotkampen

krakfot

Så lite snabbt hopprafsat kommer här en bild till från en av mina favoritserier som ung. Jag hoppas att någon av er känner till denna...

marpe


Skafte


krakfot

"When people told themselves their past with stories, explained their present with stories, foretold the future with stories, the best place by the fire was kept for... The Storyteller."

Självklart är det the storryteller med underbara John Hurt som sagoberättaren och hans talande hund. Detta skulle likna avsnittet "the soldier and the death" med en återkommande replik "Well if it's a sack, then get in it!"

Så tillbaka till Skafte!

Skafte

Då kommer en oförskämt lätt i eftermiddag!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.