Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: GeekJoan skrivet 17 mars 2012 kl. 02:06
Fem? Kan du inte räkna?

Uppenbarligen inte  ??? Hur kunde jag få det där till fem? Men jag vet i alla fall inte vad vinjetten föreställer...

krakfot

Citat från: AndersI skrivet 17 mars 2012 kl. 17:02
Citat från: GeekJoan skrivet 17 mars 2012 kl. 02:06
Fem? Kan du inte räkna?

Uppenbarligen inte  ??? Hur kunde jag få det där till fem? Men jag vet i alla fall inte vad vinjetten föreställer...

För de som fortfarande undrar vad min vinjett föreställde så är det noterna till musiken till hajen...

AndersI

Citat från: krakfot skrivet 17 mars 2012 kl. 17:09
För de som fortfarande undrar vad min vinjett föreställde så är det noterna till musiken till hajen...

Där får jag för att jag svarar innan jag har läst hela tråden  :)

Men det är definitivt inte hajen-temat du har notsatt, snarare Für Elise som någon annan sa - spela noterna på pianot så får du höra  ;D ;D Men det gör ingenting - det var en rolig vinjett, som aktiverar andra delar av hjärnan. Mer sånt!

krakfot

Det var ett tag sedan jag gjorde den, och jag visste inte vilka toner det var så jag sökte på nätet och det var dessa jag fick upp (jag kan ha skrivit dem i basklav eftersom de är de jag är van av sen jag spelade cello en gång i forntiden, det var som sagt i forntiden så jag ber om ursäkt om det blev lite fel.

AndersI

Nej, du har säkert rätt. Jag fick på nöten av hustru Pernilla också när jag hävdade att det inte var Hajen. Hon tog det direkt när hon insåg att det var noter.

marpe

Citat från: krakfot skrivet 17 mars 2012 kl. 19:09
Det var ett tag sedan jag gjorde den, och jag visste inte vilka toner det var så jag sökte på nätet och det var dessa jag fick upp (jag kan ha skrivit dem i basklav eftersom de är de jag är van av sen jag spelade cello en gång i forntiden, det var som sagt i forntiden så jag ber om ursäkt om det blev lite fel.

Idén är så bra att det musiktekniska får stå tillbaka.  :)

AndersI

Teabox, nu har du inte lång tid på dig. Var är nästa vig?

Teabox

Sorry för väntan. Dropped the ball there :(

Här är den iaf. Medvetet gjord lite enklare än vad jag hade kunnat göra för att göra det lite svårare :)

shiftaltcmd

Mer som ett Rorschach-test  :)

Jag gissar på Whitecap-bay med sjöjungfrurna från Pirates of the caribbean on stranger tides

mechamike

Jag kommer ångra det här , men det är en klockren "Planet of the Apes"

You Maniacs! You blew it up! Ah, damn you! God damn you all to hell!
?

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 20 mars 2012 kl. 13:50
Jag kommer ångra det här , men det är en klockren "Planet of the Apes"

You Maniacs! You blew it up! Ah, damn you! God damn you all to hell!

Korrekt :)

mechamike

Tackar.. kanske inte alla som sett original versionen från 68.. men den gjorde stort intryck på mig när jag såg den och slutet är episkt.. Bra klossat som Tobbe skulle sagt!

Då ska jag se vad jag kan snickra ihop för kul när jag kommer hem.. 
?


Tobbe Arnesson

Begriper inte varför Tim Burton gav sig på en remake, annars gillar jag så gott som allt han gjort.
Blogg: Robotkampen

mechamike

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 mars 2012 kl. 15:07
Begriper inte varför Tim Burton gav sig på en remake, annars gillar jag så gott som allt han gjort.

?
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.