Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Dava

Ursäkta jag missade visst min tur... nu har jag en klar till nästa gång!

AndersI

Nej. Inte Ture Sventon.

Dags för ledtråd? En engelsk författarinna skrev c:a 15 böcker om de här figurerna 1923 - 1942. Det har även gjorts TV-serier av några av böckerna, och det lär finnas några (mindre kända) filmer.


AndersI


shutter

Agatha Christie´s Hercule Poirot och Chief Inspector Japp kanske?

(Är det rätt och jag får bekräftelse inom 30 min kommer nästa vigg bums) :-*

AndersI


shutter

Citat från: AndersI skrivet 03 september 2011 kl. 17:14
Nej, det är inte Agatha Christie.

Oj! Jag som var så säker på det. Då får jag gnugga geniknölarna en runda till då.

Spännande med en utmanande vig, Anders. Gillas!

shiftaltcmd

Lord Peter av Dorothy Sayers?

Men det är i så fall inte min förtjänst. Frugan är bibliotekarie.

Jankas

Hej inte för jag har någon vigg på gång eller jag kommer bygga en men om jag gissar rätt får någon annan ta facklan.
Jag gissar på "Murder she wrote" heter serien ialla fall vd hon heter vet jag ej men den gick på tv och finns som böcker.
Mvh Jankas

AndersI

Citat från: shiftaltcmd skrivet 03 september 2011 kl. 22:26
Lord Peter av Dorothy Sayers?

Men det är i så fall inte min förtjänst. Frugan är bibliotekarie.

Vi får väl anse frågan rätt besvarad. Nu vill vi se en vig byggd av bibliotekarien!

Helt korrekt svar skulle vara "The nine tailors" av Dorothy Sayers, med Lord Peter Wimsey i huvudrollen (Kyrkklockor spelar en stor roll i den storyn). Lord Peter ser ut så här i den senaste TV-serien (från slutet på 1980-talet):

de Gothia

Citat från: Jankas skrivet 03 september 2011 kl. 22:30
Hej inte för jag har någon vigg på gång eller jag kommer bygga en men om jag gissar rätt får någon annan ta facklan.
Jag gissar på "Murder she wrote" heter serien ialla fall vd hon heter vet jag ej men den gick på tv och finns som böcker.
Mvh Jankas

ska man ens gissa då? själva grejen är väl att nästa ska bygga en vig?

mechamike

Gissa utan att bygga ger minuspoäng.. på tal om det var det läääänge sedan vi såg någon sammanställning av Tobbe  ;)
?

shiftaltcmd

Bibliotekarien/frugan hade ingen lust att bygga så då lägger jag upp denna.

Men det var också hon som gav mig en lego-kartong fylld med gnocchi (för att få rätt ljud och tyngd) i julklapp.
Men hon är faktiskt lycklig över Winter Toy shop som hon plockar fram varje jul nu.


AndersI

Citat från: shiftaltcmd skrivet 05 september 2011 kl. 18:56
Bibliotekarien/frugan hade ingen lust att bygga...

Synd - du får bearbeta henne lite mera. Vinjetter är en jättebra inkörsport till tyngre LEGO-missbruk.

Citat
Men det var också hon som gav mig en lego-kartong fylld med gnocchi (för att få rätt ljud och tyngd) i julklapp.

:o :o :o Tortyr!  :o :o :o

(Tyvärr har jag inte en aning om vad din vinjett föreställer)

shutter


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.