Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Det är nog bara dålig färgåtergivning på den planschen, papegojan är fotograf och mer bjärt färgad.

Larry Lars

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Skafte

Citat från: Larry Lars skrivet 23 juni 2022 kl. 18:37
Netflix-serien The Crown

Givetvis. Extremt bra serie, jag sträcksåg de tre första säsongerna på kvällar (och nätter) på hotellrummet under inspelningen av Lego Masters...

andreaseldh

Jag vågade inte gissa på Mamma Mus kompis Kråkan, för att jag inte ville bygga ;D

Larry Lars

Här kommer en bild att gissa på.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

...och ledtråd:

En film, men titeln är även en låt.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Emma


Larry Lars

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Emma


Tornet

Borde inte gissa då allt lego jag har tillhands för närvarande är 2st Stuntz-set, men ändå:

Det regnar köttbullar

Emma


Tornet

Då kör vi (möjligen med visst överhäng, men det får ni bjuda på)

andreaseldh

Jag tycker det ser ut som Tom Cruise i Mission Impossible, där han gjorde en massa omöjliga saker som exempelvis kraftig inbromsning på motorcykel följt av körning på enbart framhjulet med full kontroll.

Tornet

Citat från: andreaseldh skrivet 08 juli 2022 kl. 22:33
Jag tycker det ser ut som Tom Cruise i Mission Impossible, där han gjorde en massa omöjliga saker som exempelvis kraftig inbromsning på motorcykel följt av körning på enbart framhjulet med full kontroll.

Jag ger dig rätt för den. Egentligen var det väl i MI:2 som framhjulskörningen jag försökte gestalta ägde rum?

andreaseldh

Trevligt! Mina andra två favoritomöjligheter från dessa filmer är:

  • Sparka hårt i marken så att sanden yr och en pistol, som låg på marken, flyger RAKT UPP till din hand
  • Flyga helikopter i en tågtunnel
Då får ni gissa på detta bygge, som helt orelaterat också råkar vara det aktuella i Musiktråden.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.