Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: shiftaltcmd skrivet 10 juni 2011 kl. 17:30
Hachiko?
Den japanska akitan som väntar på husse.

Helt rätt efter 24 min, inte så svårt som jag hade hoppats på eller så är du riktigt duktig

Din tur
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

shiftaltcmd

Jag har inte sett filmen med Richard Gere, men jag har läst historien flera gånger. För länge sen när jag var på väg att skaffa hund så var det just Akitan jag föll för. Och när jag sen läste historia så skrev jag min uppsats om Japan. Och slutet av 90-talet så var jag i Japan en månad, hälsade på kompisar och tågluffade. Min bakgrund blir ju lite unik och passade jättebra in på din vig.

Ny vig dyker upp ikväll när småtting gått och lagt sig eller imorgon bitti. Får se om jag kan hitta nån form av mellanläge, mina har ju hittills varit väldigt lätta eller väldigt svåra.

Wineyard

Citat från: shiftaltcmd skrivet 10 juni 2011 kl. 20:41
Jag har inte sett filmen med Richard Gere, men jag har läst historien flera gånger. För länge sen när jag var på väg att skaffa hund så var det just Akitan jag föll för. Och när jag sen läste historia så skrev jag min uppsats om Japan. Och slutet av 90-talet så var jag i Japan en månad, hälsade på kompisar och tågluffade. Min bakgrund blir ju lite unik och passade jättebra in på din vig.

Vad behandlade du mer precist i uppsatsen? Jag har nämligen också skrivit historiauppsats om Japan (om hur det japanska rättssystemet förändrades från 1600 - till 1700-talet, utifrån två svenska reseberättelser)

shiftaltcmd

Fick bli en enkel till.
Ber om ursäkt för händerna, ville inte dra ut dom och sätta dit gula istället.



@Wineyard det var på A-nivå så jag kunde göra en överblick över japans historia. Koncentrerade mig mest på den långa tiden med inbördeskrig, kampen mellan kejsare, shogun och olika krigsherrar. Och sen det sena 1800-talet, när USA tvingade Japan att öppna sina gränser och hur Japan moderniserade sig.
Hade tänkt läsa vidare på B-nivå men då ville lärarna tvinga mig att lära mig japanska och det kändes som för mycket.
Det var smart att läsa svenska reseberättelser. Tänkte aldrig så långt själv.

micke

Citat från: shiftaltcmd skrivet 11 juni 2011 kl. 10:15
Fick bli en enkel till.
Ber om ursäkt för händerna, ville inte dra ut dom och sätta dit gula istället.



@Wineyard det var på A-nivå så jag kunde göra en överblick över japans historia. Koncentrerade mig mest på den långa tiden med inbördeskrig, kampen mellan kejsare, shogun och olika krigsherrar. Och sen det sena 1800-talet, när USA tvingade Japan att öppna sina gränser och hur Japan moderniserade sig.
Hade tänkt läsa vidare på B-nivå men då ville lärarna tvinga mig att lära mig japanska och det kändes som för mycket.
Det var smart att läsa svenska reseberättelser. Tänkte aldrig så långt själv.

Kan det vara Falling Down?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

shiftaltcmd

Falling Down är rätt.



micke

Här kommer en "ganska lätt"

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

blitz

Här kommer mitt bidrag.

AntonYmer




Skrytsson

Kreativ lösning att använda mantel som duschdraperi :)

Här kommer nästa vinjett:
Är out of town och har bara tillgång till syrrans gamla Belville-set :P


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.