Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

Hmmm, jag vet inte.

Men är det inte 8x8 pluppar som gäller? ;D

mechamike

Teabox har nog sin egen vig tävling i friskt minne så han kan väl vara förlåten;-) Men det måste väl vara Spaceballs som någon skrev..
?

sweMezza

Klockren Spaceballs. Eller som den fick heta i Sverige: "Det våras för rymden".

Eftersom jag varken har gissat rätt eller varit ute i tid upprepar jag andras gissningar...

Myko



shiftaltcmd

Tror det är den film som spelat in mest pengar som inte är engelsktalande.


Teabox

Citat från: SuperMario skrivet 12 januari 2011 kl. 20:59
Hmmm, jag vet inte.

Men är det inte 8x8 pluppar som gäller? ;D

Kunde inte motstå att bygga lite större när jag kom på att jag kunde få med de vitklädda gubbarna också :P

Erik

Citat från: shiftaltcmd skrivet 12 januari 2011 kl. 21:53
Tror det är den film som spelat in mest pengar som inte är engelsktalande.

Snygg! Crouching Tiger Hidden Dragon...?

shiftaltcmd

Citat från: Erik skrivet 12 januari 2011 kl. 22:01
Citat från: shiftaltcmd skrivet 12 januari 2011 kl. 21:53
Tror det är den film som spelat in mest pengar som inte är engelsktalande.

Snygg! Crouching Tiger Hidden Dragon...?

Naturligtvis.
Varsågod, din tur.

Stigge72

Borta från forumet några timmar och vips så är man för sen till två solklara (om än en lite stor :P).
Hur stor var Crouching tiger hidden dragon, förresten? lite svårt att se... ;) :D

Snygga byggen båda två!

shiftaltcmd

Citat från: stigge72 skrivet 13 januari 2011 kl. 01:42
Borta från forumet några timmar och vips så är man för sen till två solklara (om än en lite stor :P).
Hur stor var Crouching tiger hidden dragon, förresten? lite svårt att se... ;) :D

Snygga byggen båda två!

Bambun var planterad på en 8x8 platta. Diagonalt blir väl avståndet ungefär 11 pluppar och sen böjer sig bambun lite.

Tobbe Arnesson

Två snygga viggar!

Jag tycker det är OK att avvika från 8 x 8 när man bygger digitalt. Andemeningen med 8 x 8 som begränsning var ju att alla skulle ha bitar nog att bygga, i den digitala världen har alla lika många bitar.
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 13 januari 2011 kl. 10:30
Två snygga viggar!

Jag tycker det är OK att avvika från 8 x 8 när man bygger digitalt. Andemeningen med 8 x 8 som begränsning var ju att alla skulle ha bitar nog att bygga, i den digitala världen har alla lika många bitar.
En begränsad storlek innebär ju också att man inte får plats med hur många bitar som helst, med de begränsningar det innebär.

AndersI

Jag tycker att grundregeln skall vara 8x8 - vi ska sträva efter det formatet och dess begränsningar - men ingen vig kommer att dömas bort på grund av storlek så länge jag är domare.

Jag ser hellre en bra vig på 8x12 än ingen vig alls!

Tobbe Arnesson

Citat från: stigge72 skrivet 13 januari 2011 kl. 11:03En begränsad storlek innebär ju också att man inte får plats med hur många bitar som helst, med de begränsningar det innebär.

Visst, men det är tekniskt svårare att bygga digitalt också.

Fast jag gillar utmaningen att hitta igenkännbara scener som går att återskapa på bara 8 x 8. Jag har två i huvudet som bör sättas i kloss...
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.