Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Citat från: humlan skrivet 12 november 2015 kl. 16:51
Tjolahopp!

Film efterfrågas.
Citat från: Sockerbit skrivet 12 november 2015 kl. 16:52
Gräsklipparmannen?

Nästan hastighetsrekord, och givetvis var det ju Gräsklipparmannen.

Lawnmover Man, efter Stephen King's novell men så långt ifrån boken att King stämde dem för att få bort sitt namn från filmen.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Stigge72

Citat från: humlan skrivet 12 november 2015 kl. 16:57
Citat från: humlan skrivet 12 november 2015 kl. 16:51
Tjolahopp!

Film efterfrågas.
Citat från: Sockerbit skrivet 12 november 2015 kl. 16:52
Gräsklipparmannen?

Nästan hastighetsrekord, och givetvis var det ju Gräsklipparmannen.

Lawnmover Man, efter Stephen King's novell men så långt ifrån boken att King stämde dem för att få bort sitt namn från filmen.
Jag tror att någon var nere på samma minuttal någon gång i begynnelsen...
Det kanske går att frå fram sekunder/millisekunder, men innan de är publika så känns det inte vettigt att frsöka slå hastighetsrekord. ;)

Min första tanke var förresten också Gräsklipparmannen, men jag såg den några timmar för sent. ;)

andreaseldh

Min första tanke var Svenska hjärtan eftersom han använder en gräsklippare inomhus. Men jag saknar ryamattan.

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 13 november 2015 kl. 23:29
Min första tanke var Svenska hjärtan eftersom han använder en gräsklippare inomhus. Men jag saknar ryamattan.
Var det inte han som var ute och klippte gräset mitt i vintern också?

andreaseldh

Citat från: Stigge72 skrivet 13 november 2015 kl. 23:30
Citat från: andreaseldh skrivet 13 november 2015 kl. 23:29
Min första tanke var Svenska hjärtan eftersom han använder en gräsklippare inomhus. Men jag saknar ryamattan.
Var det inte han som var ute och klippte gräset mitt i vintern också?

Jo precis, han startade gräsklipparen inne på ryamattan och gick direkt ut i snön.

Sockerbit




tellblom

Åkejdå, mitt första bidrag och eftersom det är 526 sidor sedan reglerna så kanske det blir lite fel.

Vilken låt är detta?

Emma

Citat från: tellblom skrivet 16 november 2015 kl. 09:56
Åkejdå, mitt första bidrag och eftersom det är 526 sidor sedan reglerna så kanske det blir lite fel.

Vilken låt är detta?

Detta är ju inte låt-tråden... Men jag gissar på "ska vi byta grejjor med varann?"

tellblom

Citat från: Emma skrivet 16 november 2015 kl. 14:22
Citat från: tellblom skrivet 16 november 2015 kl. 09:56
Åkejdå, mitt första bidrag och eftersom det är 526 sidor sedan reglerna så kanske det blir lite fel.

Vilken låt är detta?

Detta är ju inte låt-tråden... Men jag gissar på "ska vi byta grejjor med varann?"

Oj har vi en sådan tråd också, då blev det som sagt det blev lite kontamination här (Sorry)

Men tyvärr inte, nyare låt

Kvarnbacka

Jag gissar på My favourite things från Sound of music. Och om det inte var den du tänkte på så kan du väl säga att det var det ändå, så kan det passera som film-vinjett  ::)

tellblom

Citat från: Kvarnbacka skrivet 16 november 2015 kl. 22:15
Jag gissar på My favourite things från Sound of music. Och om det inte var den du tänkte på så kan du väl säga att det var det ändå, så kan det passera som film-vinjett  ::)


Vi säger att det är den så blir det bra :)   Din tur

Sockerbit


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.