Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Dreadcore

Citat från: shiftaltcmd skrivet 15 november 2010 kl. 20:01
Och med Shift + Cmd + 4 så kan du rama in det du vill ha (om du inte vill ha hela skärmen)

Ok, tack :) Börjar sakta men säkert lära mig OSX, har haft min MBP i två veckor nu.


Teabox

Citat från: sweMezza skrivet 15 november 2010 kl. 20:41
Det måste vara Clerks.

Mmm, precis vad jag hade gissat också. Fast de två karaktärerna har ju varit med i många filmer, så vi kanske har fel :)

sweMezza

Precis. Men Clerks var väl där de var med först, eller har jag fel?

Om inte annat det karaktäristiska skyltfönster som de hänger utanför.

Dreadcore

Haha, nja. Clerks är det inte :) Men på god väg! Så vem blir först att gissa rätt?

sweMezza

Men... Min andra gissning blir Jay and Silent Bob Strike Back.

Dreadcore

Citat från: sweMezza skrivet 15 november 2010 kl. 23:45
Men... Min andra gissning blir Jay and Silent Bob Strike Back.

Ok, efter som att jag är så besvärlig så får det bli en lettråd i förtid. Kolla på detaljerna, då ska det inte vara så svårt att gissa :)

sweMezza

Om du menar det jag tror att du menar (bakgrunden?) ska jag lämna öppet ett litet tag. Annars börjar jag bara gissa på filmer där karaktärerna har varit med utan att ha sett dem. Lämnar tråden för natten.

(Jag är sugen på att lägga upp en film-vig nu!)

Dreadcore

Citat från: sweMezza skrivet 15 november 2010 kl. 23:51
Om du menar det jag tror att du menar (bakgrunden?) ska jag lämna öppet ett litet tag. Annars börjar jag bara gissa på filmer där karaktärerna har varit med utan att ha sett dem. Lämnar tråden för natten.

(Jag är sugen på att lägga upp en film-vig nu!)

Helt rätt, bakgrunden :) Är väll iof helt tillåtet att gissa även om man inte sett filmen? Bara att vara den som gissar rätt först :)


Dreadcore

Citat från: sweMezza skrivet 15 november 2010 kl. 23:55
Haha, ok.

Mallrats!

Helt rätt! Just p.g av att de är med i så många av Smith's filmer + en bunte cameo inhopp. Så ville jag ha en specifik film/scen. Så jag tog deras första scen i Mallrats, där Jay står och bankar på ett skyltfönster med kattungar :P

Tobbe Arnesson

Många fina bidrag sen jag kollade sist! Gillade speciellt Trolltyg!  :D
Blogg: Robotkampen

sweMezza

FYI, kommer att lägga upp en ny film när jag kommer hem sent ikväll.

Akki


sweMezza

Ursäkta att det blev lite dröjsmål men det är hektiska dagar...!

Det ska bli kul att se om min ledtråd förenklar eller förvirrar...  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.