Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Tack! här kommer en ny.
Friskt satsat, hälften vunnet..


Record

Det kan det vara, men jag vill ha fullständig titel..
Friskt satsat, hälften vunnet..

Kvarnbacka

Le avventure di Pinocchio - Storia di un burattino av Carlo Collodi?

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Kvarnbacka

Då är det kanske Sanningen om Pinocchios näsa av Leif GW Persson?

Record

Okej då, Den sanna historien om Pinocchios näsa din tur!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Kvarnbacka

Ja, det var ju det jag menade  ::)
Ny vinjett här:

AndersI

"A horse! A horse! My kingdom for a horse!" - Kung Richard i Richard den tredje, akt 5 scen 4, William Shakespeare

Kvarnbacka

Citat från: AndersI skrivet 06 maj 2014 kl. 23:36
"A horse! A horse! My kingdom for a horse!" - Kung Richard i Richard den tredje, akt 5 scen 4, William Shakespeare

Visst var det Richard III, och detaljerna verkar du kunna bättre än jag :)
Din tur!

AndersI

Nåja, nu var det Wikipedias sida med Shakespeare-citat som gav akt och scen...  :-[

Men att det var Richard III av Shakespeare var jag övertygad om, vinjetten var klockren sånär som på att det inte syns att han erbjuder sitt kungarike i ersättning för hästen  ;)

Ny gåta kommer så småningom...

Kvarnbacka

Jag fick bara plats med "A horse!" i den lilla pratbubblan, resten tyckte jag att man kunde lista ut själv  ::)

marpe

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 07 maj 2014 kl. 09:57
Jag fick bara plats med "A horse!" i den lilla pratbubblan, resten tyckte jag att man kunde lista ut själv  ::)
Kul idé med pratbubblan, fast det vore bättre utan överhäng.  :)

AndersI

Bara för chansen att ha samma vinjett i alla tre trådarna på samma gång - det här blir en enkel match, eller hur?

Sockerbit

Titanic  sjunker i Nordatlanten efter att ha kolliderat med ett isberg 1912 15 april. Film av James Cameron från 1997

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.