Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Här kommer nästa, en film, i form av en liten rebus. Gissa på!

shutter

ÄTA SOVA DÖ.
Vet ju jag som bor i Örkelljunga.


shutter

Citat från: Sockerbit skrivet 31 mars 2014 kl. 22:56
Helt rätt! Bra film. Din tur!
Tack!
Lite allmänbildning...
Filmen "Äta, sova, dö" tilldelades Kommunals stora kulturpris med motiveringen "En modern arbetarklasskildring och ett realistiskt och smärtsamt dokument från dagens Sverige".
– Det är en stark film som säger mycket om Sverige idag, ett Sverige där inte alla får plats och där klyftorna växer mellan de som har och de som inte har, säger Annelie Nordström.
Gabriela Pichler har vuxit upp i Örkelljunga och "Äta, sova,dö" är hennes debutlångfilm inspelad på olika platser i Skåne.  Filmen kammade dessutom hem tre Guldbaggar. ;) ;D

shutter



andreaseldh

Jag gissar på Analysera mera med Billy Crystal och Robert De Niro från 1999.

shutter

Ni har prickat in vad som sker i sekvensen (vinjetten). För övrigt ska ni tänka om.

Tarmvred

Se mina foton på  Flickr

shutter


shutter

börjar läcka lite ledtrådar redan.

Det är en film och den är inspelad efter 1999.
Personerna på bilden känner varandra sedan tidigare då de ingår i samma projekt. Scenen är mycket riktigt en terapisituation men är inte signifikant för själva filmen.

shutter

Ledtrådsdax!
Huvudpersonens hela värld rasar bokstavligen samman. Sömnproblem, tvivel och panikångest drabbar honom. Det är först efter filmen som han får sin välförtjänta debriefing (samtalsterapin). "Terapeuten" har en doktorstitel av något slag men är inte psykolog.
lycka till!

humlan

Tog den redan på förra ledtråden, men svarade inte för att jag har prestationsångest för att bygga en ny vinjett...

Men nu måste jag:

Iron Man III
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

shutter

Citat från: humlan skrivet 04 april 2014 kl. 00:04
Tog den redan på förra ledtråden, men svarade inte för att jag har prestationsångest för att bygga en ny vinjett...

Men nu måste jag:

Iron Man III
Visst är det så. Det gemensamma projektet är således "The Avengers Projekt" och den ofrivillge "terapeuten" är dr. Banner (Hulken). Patienten är Tony Stark (Iron man).
Varsågod.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.