Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...


Roger Brickjet


humlan

Yay!  :D

Ska försöka komma på nåt ballt tills imorgon troligtvis...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Denna borde vara lätt att gissa...

Bonusfråga: Vad heter alla tre skådisar? Utan att googla på det!
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...


Tie Fighter


humlan

Citat från: Tie Fighter skrivet 08 januari 2014 kl. 21:40
Casablanca

Ofc Casablanca, men vad heter de! ;-)

Fast, själv har jag ingen aning vad pianisten heter........

Trivia: "Play it again, Sam" sägs aldrig i filmen, det är en efterkonstruktion.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Huvudfoting

Citat från: humlan skrivet 08 januari 2014 kl. 23:02
Citat från: Tie Fighter skrivet 08 januari 2014 kl. 21:40
Casablanca

Ofc Casablanca, men vad heter de! ;-)

Fast, själv har jag ingen aning vad pianisten heter........

Trivia: "Play it again, Sam" sägs aldrig i filmen, det är en efterkonstruktion.

Så sant så: "Play it once Sam, for old times sake" tror jag är det korrekta. Underbar film, Ingrid Bergman är fantastisk. Hette pianisten något med Will??

Studley Heinsbergen

Sam spelas av Dooley Wilson, som var lika känd som sångare och musiker som skådis. Wilson dog för 60 år sedan, och faktum är att av alla som spelade i Casablanca är endast en i livet idag; Madelaine LaBeau, som spelade den ångerfulla fransyskan Yvonne. Casablanca, alltså. Vilken klassiker. Och mycket snygg bild av humlan! Jag är inte helt ombord med ansiktena eller frisyrerna, men kompositionen, pianot och det läckra fotot gör ändå att vågskålen slår över åt rätt håll.

humlan

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 09 januari 2014 kl. 00:21
Sam spelas av Dooley Wilson, som var lika känd som sångare och musiker som skådis. Wilson dog för 60 år sedan, och faktum är att av alla som spelade i Casablanca är endast en i livet idag; Madelaine LaBeau, som spelade den ångerfulla fransyskan Yvonne. Casablanca, alltså. Vilken klassiker. Och mycket snygg bild av humlan! Jag är inte helt ombord med ansiktena eller frisyrerna, men kompositionen, pianot och det läckra fotot gör ändå att vågskålen slår över åt rätt håll.
Tack!

Har inte så stort sortiment av ansikten, mest klassiska 3626bp01 typ....  Samma med hår, dock medvetet val på kvinnan... Valde min "Lady Red" som verkar dyka upp överallt nuförtiden :P

Inte helt nöjd med vinkel på fotot dock, men den där funkade bäst efter lite croppning, ides inte gå upp och fota om...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Studley Heinsbergen

Citat från: humlan skrivet 09 januari 2014 kl. 01:25
Har inte så stort sortiment av ansikten, mest klassiska 3626bp01 typ....  Samma med hår

Gah, samma här. Det vore grymt att ha ett stort nog förråd för att kunna plocka fram exakt rätt till varje vinjett, men alltså - jag satsar hellre mina surt förvärvade slantar på byggbitar.

Tie Fighter


humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.