Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter


Larry Lars

Trodde jag att det skulle vara så enkelt som "Kill Bill"?
Ja för en stund så trodde jag faktiskt det...


"G.I. Joe: Retaliation" då?
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Tie Fighter


shutter

Oj. Den här hade nog jag också tänkt bygga...

Electra är det klart. Med Jennifer Garner.

Tie Fighter

Citat från: shutter skrivet 28 september 2013 kl. 16:50
Oj. Den här hade nog jag också tänkt bygga...

Electra är det klart. Med Jennifer Garner.
Stämmer bra det.

shutter


shutter

#6096

Varsågoda!
Stjärna i kanten för citat ;)
Edit. Klossat av fysiska bitar men fotot behandlat i Photoshop för att det skall föra tankarna till tecknat ;D

Klurfigur

"Kolla, en hel tomtearmé!"

Kan det månne vara en scen ur Trolltyg i tomteskogen?

shutter

Citat från: Klurfigur skrivet 28 september 2013 kl. 23:56
"Kolla, en hel tomtearmé!"

Kan det månne vara en scen ur Trolltyg i tomteskogen?
Självklart är det en hel "tomtearmé"
Varsågod, din tur.

Klurfigur

#6099
Tack! :) Då ska vi se var jag lade den där specialbiten i form av en färdig vinjett... ::)

Tillägg:
Jag ska försöka knåpa ihop min allra första vinjett idag. Det är lite nervöst.

Klurfigur

#6100
Här kommer nästa vinjett (jag var tvungen att bygga i LDD, eftersom jag inte på långa vägar har tillräckligt med särskilt blå bitar): Titeln på en film eftersökes.

Tillägg:
Jag insåg just att jag missat att en bit av den övre delen sticker ut litegrann utanför bottenplattan: Jag har bytt ut bilden mot en justerad variant i vilken två bitar är flyttade till andra sidan.


Klurfigur

Citat från: andreaseldh skrivet 29 september 2013 kl. 22:52
jag gissar på Jakobs stege

Den svenska titeln är egentligen "Jacobs inferno", men på engelska heter den "Jacob's Ladder", så jag kan väl inte annat än godkänna ditt svar om vi inte ska få en slamkrypare på halsen. ;)

Till nästa gång: Finns det någon regel som behandlar svar som är väldigt nära (eller "tillräckligt" nära) det rätta svaret? Gäller regeln "hellre fria än fälla"?

shiftaltcmd

Ingen regel.
För det mesta har vi friat. En del är noggranna med att skriva ut om det är bokens svenska titel eller filmens engelska titel.

bileam

Citat från: Klurfigur skrivet 29 september 2013 kl. 15:53
Tillägg:
Jag insåg just att jag missat att en bit av den övre delen sticker ut litegrann utanför bottenplattan: Jag har bytt ut bilden mot en justerad variant i vilken två bitar är flyttade till andra sidan.
Om vi ändå pratar regler, så är väl ett visst överhäng utanför bottenplattan godkänt?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.