Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Jomenvisst! Känslan av MAKT! när man är enfaldig domare är berusande  ;D

shutter

Ledtrådsdags. Ledtråden i bild anger vilket ställe vi befinner oss på. Det är en film.

Lycka till ;D

ByggareDan

Kan det vara Michael Douglas som går bananas när dom inte serverar frukost längre i filmen Falling down från 1993

/ByggareDan

shutter

#6048
Citat från: ByggareDan skrivet 16 september 2013 kl. 20:42
Kan det vara Michael Douglas som går bananas när dom inte serverar frukost längre i filmen Falling down från 1993

/ByggareDan
Visst är det så!
Jag har avbildat scenen så identiskt som möjligt och då passade Friends-Peter utmärkt. Det är inte hamburgerställets policy att servera frukost efter tiden... En SW laserpistol modifierades för att passa ändamålet och Friends-Peter har till och med rätt färg på slipsen.

Varåsgod att (Bygga)reDan!

ByggareDan

Kommer upp ett nytt litet bygge i eftermiddag.

/ByggareDan

Kvarnbacka

Jaha, jag trodde att hamburgaren var utanför de 8x8 som ingick i vinjetten och tänkte att det var Dog Day Afternoon, där Al Pacino i 70-talskostym rånar en bank.

mechamike

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 17 september 2013 kl. 10:54
Jaha, jag trodde att hamburgaren var utanför de 8x8 som ingick i vinjetten

AHA.. se där ett bra exempel på att regler kan underlätta, och behövs  :D ;) Hör du det Marpe  ;D

Jag tänkte med att det var en klockren Falling down med hamburgaren.. men sedan fastande jag på den silverfärgade 1x1 round plate under karaktärens fot och började fundera i dom banorna..  vad den skulle gestalta.. djävulen finns ju i detaljerna påstås det.. nu inser jag ju att det var en byggteknisk lösning och inte hör till viggen..
?

marpe

#6052
Citat från: mechamike skrivet 17 september 2013 kl. 10:58
AHA.. se där ett bra exempel på att regler kan underlätta, och behövs  :D ;) Hör du det Marpe  ;D
Puristfasoner!  ;) :)

ByggareDan

Nu kommer en enkel (i byggandet) och därmed kanske svår, men här finns ju bredden i gissningarna så garanterat nån som klämmer i med rätt karaktär.

ByggareDan

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

ByggareDan

Självklart är det ju allas vår Micke Dubois som den Elaka polisen (kanske inte så lik då jag byggde ur minnet) .
Måste nog ta och ladda dvd'n och kolla på Micke.
Så vassego och bygg Eigenbrötler.

/ByggareDan

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀


shutter

Citat från: andreaseldh skrivet 18 september 2013 kl. 03:10
Jag gissar på "The Rock"!
Bra tanke där.
Och om man släpper en sten i vattnet blir det filmen Splasch?

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.