Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Inte så mycket tid över till att bygga, så jag plockar en (suddig) bild från arkivet:

shutter


AndersI

Eller kanske 'stora' Jönssonligan - dumpades inte Sickan med cementfot i nån av filmerna?

shutter

#6033
Citat från: AndersI skrivet 12 september 2013 kl. 22:12
Eller kanske 'stora' Jönssonligan - dumpades inte Sickan med cementfot i nån av filmerna?
Ja jäklar, nu ser jag t.o.m. vattnet i bakgrunden... Varning för Jönssonligan alltså!
Maffiafsoner 8)

Kvarnbacka

Citat från: shutter skrivet 12 september 2013 kl. 23:02
Citat från: AndersI skrivet 12 september 2013 kl. 22:12
Eller kanske 'stora' Jönssonligan - dumpades inte Sickan med cementfot i nån av filmerna?
Ja jäklar, nu ser jag t.o.m. vattnet i bakgrunden... Varning för Jönssonligan alltså!
Maffiafsoner 8)

Jajamensan, helt rätt  :)

Myko


shutter

Citat från: AndersI skrivet 12 september 2013 kl. 22:12
Eller kanske 'stora' Jönssonligan - dumpades inte Sickan med cementfot i nån av filmerna?
Ja han var lite kort i rocken! eller om benen i alla fall...

shutter


prah

Prah

shutter


mechamike

?

shutter

Citat från: mechamike skrivet 16 september 2013 kl. 09:05
Det ser ut som....

Mer än 8x8 studs  :o
Och det är rätt! fast det blir inte din tur för det  ;)

Miljön är ett återanvändande av ett Friendsbygge på 32x32 baseplate men själva vinjettscenen utspelar sig inom 8x8 studs.
(en medveten snabb lösning när mesta av LEGOt ligger nerpackat).
Ledtråd efter 24 timmar. Gissa på!

marpe

Citat från: mechamike skrivet 16 september 2013 kl. 09:05
Det ser ut som....

Mer än 8x8 studs  :o
@Mechamike. [Skämtsamt tonfall] Hörru du din vinjettüberpurist! 8x8...Tycker du att det ska finnas regler också? Vi vanliga purister nöjer oss med begränsningen att det ska vara LEGO[/Skämtsamt tonfall]  :D

AndersI

Det är OK med enstaka 'övertramp', men jag vill inte se det bli en vana i den här tråden. Vinjetter är per definition 8x8 (se första posten), men ingen gåta har blivit diskvalificerad på grund av storlek än, och ingen kommer att bli det heller.

Det viktiga med den här tråden är att vi bygger, och inte bara pratar om Lego  ;)

Kvarnbacka

Citat från: shutter skrivet 16 september 2013 kl. 10:17
/.../ själva vinjettscenen utspelar sig inom 8x8 studs. /.../

I så fall tror jag att jag har sett den här filmen. Jag blev distraherad av det runtomkring, det passade inte med den scen jag föreställde mig. Men jag hade ju nyss turen, så jag tänker inte gissa nu.

Citat från: AndersI skrivet 16 september 2013 kl. 12:58
Det viktiga med den här tråden är att vi bygger, och inte bara pratar om Lego  ;)

Absolut, men visst rycker det lite i handen efter det gula kortet ibland när man är domare i en vinjettråd?  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.