Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling - Micropolis - deadline 2016-12-27

Startat av Anders67, 22 oktober 2016 kl. 12:06

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Världsklass på de byggena av Magnus den Store  :)

Anders67

#122
Bara några dagar kvar kanske priserna kan få er som ännu inte skickat in något att börja bygga.

1a pris - 1 st Architecture Skylines: New York City
2a pris - 1 st Architecture Skylines: Berlin
3e pris - 1 st Architecture Skylines: Venice
4e pris - 1 st Architecture Skylines: Venice


Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Full Plate

Wow, härligt bygge Magnus! Vad skönt att bitarna kom i tid :)

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 december 2016 kl. 08:22
Jag misstänker att vi har en vinnare.
Statistiskt sett borde ju vinnaren finnas med i tråden, men det är ännu några dagar kvar att skicka in sitt bidrag.

o0ger

Här är ett bygge som jag började på 2012. Bland det första jag gjorde som AFOL.

Det har varit många roliga tävlingar i år. Jag hade gärna varit med på alla. Men man måste prioritera. Här kommer därför mitt digitala bidrag i denna tävling:

Micropolis - Kontorshotell



Micropolis - Office Complex by o0ger, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


Full Plate

#129
Snyggt bygge o0ger! Vilken bjässe :) Och självklart ska en sådan fancy byggnad ha en limo utanför :)

Prioritera tid för olika byggen tycker jag är jättesvårt. Aldrig tillräckligt med tid och energi att prova på alla idéer man får :P

Full Plate

Citat från: embe skrivet 23 december 2016 kl. 21:20
Mitt fjärde bidrag, ett futuristisk boendekvarter,

Väldigt minimalistiskt boende :) Undrar om det finns plats för ett legorum i dem...

Full Plate

Det råder i det närmaste upploppsstämning i Micropolis! Borgmästaren har lagt en betydande del av årets budget på ett överdådigt skrytbygge och kritiken har inte låtit vänta på sig.
- 'Vi behöver boende för gemene man, inte svindyra kontorslokaler', påpekar en oppositionspolitiker. 'För de pengar som lades på dyra bricklinkbitar kunde vi fått kilovis med blandat LEGO på tradera eller blocket. Vi kunde ha byggt kvarter efter kvarter med lägenheter som även de mindre lyckligt lottade haft råd med. Istället har vi nu den här skamfläcken som syns över hela stan och är en ständig påminnelse om att vår borgmästare inte bryr sig om de som har det svårt.'
Men borgmästaren står orörd i kritikerstormen.
- 'Vi måste visa att vi som stad står i framkanten, och det gör vi inte med gamla sjabbiga kvarter. Om vi vill växa och attrahera duktiga byggare måste vi tänka längre än näsan räcker. Vi måste bygga i linje med den stad vi vill bli och det tycker jag vi har gjort.'
Arkitekten till bygget, Santilego Calatrava, hade detta att säga om situationen när vi ringde upp honom i hans villa på spanska solkusten:
- '¿Qué? Este es un restaurante y soy un chef, no un arquitecto! Tienes el número equivocado, así que o pedir una paella o dejar de llamar aquí!'
Han har säkert rätt, men den stora frågan är om hela debaklet kommer att kosta borgmästaren politiskt kapital, eller om hans djärva beslut kommer att visa sig vara precis vad Micropolis behöver just nu.
Det får helt enkelt tiden utvisa.
God Jul!






o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Riktigt bra gjort!

Det ser så vridet ut att det inte verkar kunna stå upprätt. De svarta "stuprören" förstärker denna effekt.

Finns det någon byggteknisk anledning att det är mellanrum mellan fönstren på de sidor där stuprören sitter?

Balkongen bryter av snyggt.

För övrigt tycker jag att borgmästaren ska avgå! Övriga byggnader i staden kommer att blekna.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Full Plate

Citat från: o0ger skrivet 25 december 2016 kl. 14:44
Omg!  :o
;D

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 25 december 2016 kl. 14:55
Riktigt bra gjort!

Det ser så vridet ut att det inte verkar kunna stå upprätt. De svarta "stuprören" förstärker denna effekt.

Finns det någon byggteknisk anledning att det är mellanrum mellan fönstren på de sidor där stuprören sitter?

Balkongen bryter av snyggt.

För övrigt tycker jag att borgmästaren ska avgå! Övriga byggnader i staden kommer att blekna.
Tackar!

Tog ett tag för mig att vänja mig vid att se om det står rakt. Vridningen är 90 grader, så det känns ganska konstigt att titta på ibland.

De svarta tuberna är tänkta att vara någon slags support struktur, typ som förelagan, men min är mindre komplicerad och svart så den sticker ut lite mer. Har inga vita flex tubes så fick köra med svart. I slutänden så tyckte jag det hjälpte att accentuera vridningen på bygget lite mer.

Att vissa fönster saknas är bara kosmetiskt. Ville skapa något mönster på sidorna och bestämde mig för en slags sinusvåg.

Jag tror inte borgmästaren avgår i första taget, det är inte riktigt hans stil, men folket får visa sitt missnöje nästa omval ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.