Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Thomas Stenström - Slå mig hårt i ansiktet


Kvarnbacka


andreaseldh

Var så goda att gissa!

Sollan

Hmm, ska jag ta och gissa för en gångs skull.

Ett litet rött paket med vita snören med Sven-Ingvars

andreaseldh


Sollan

Citat från: andreaseldh skrivet 15 maj 2015 kl. 21:56
Rätt!

Ah, nu måste jag ju bygga något lite snabbt. Jag visste att jag skulle ångra mig! :p   :-\

Sollan

Undrar om någon har hört den här!


Sockerbit

"Ain't No Mountain High Enough" med Marvin Gaye och Tammi Terrell kanske? Får inte riktig med hinken i den låten dock...

bileam

Nästan värt att gissa och ta minuspoängen om jag inte hinner bygga... Men jag tror jag avvaktar om det är någon som gissar samma som jag, innan jag lägger min gissning...

Sollan

Citat från: Sockerbit skrivet 17 maj 2015 kl. 19:02
"Ain't No Mountain High Enough" med Marvin Gaye och Tammi Terrell kanske? Får inte riktig med hinken i den låten dock...

Den var det inte.

AndersI

Om man bortser från klädseln så ser det ju ut som historien om "Running Bear" som drunknar så tragiskt när han ska simma över till sin älskade - låg på Tio i Topp på sextiotalet.

Sollan

Citat från: AndersI skrivet 17 maj 2015 kl. 23:21
Om man bortser från klädseln så ser det ju ut som historien om "Running Bear" som drunknar så tragiskt när han ska simma över till sin älskade - låg på Tio i Topp på sextiotalet.

Nära, men inte den.

Sollan

Ledtråd:

Det är en duett som antagligen är en satir baserad på "Running Bear" som AndersI gissade på. Den manliga sångaren är en av våra mest kända komiker.

AndersI

Jag vet precis vilken du menar, men jag kommer inte på vad de står och ropar i dimman (Sture?, Märta?), och har inte lyckats googla fram någonting [än]...

Sollan

Det tycker jag var tillräckligt rätt!

Märta Melin och Ture Tyren med Hasse Alfredsson och Brita Borg.

"Snygg hatt du har i handen hördu! Det är ingen hatt, det är mjölkspannen. Snygg i alla fall!"




Nu ska jag sluta reta min familj med att gå och sjunga den!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.