Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Jaxne

Dåligt med gissningar här, så jag får komma med en ledtråd: Det finns ett litet tema som återkopplar på något sätt till föregående bidrag.

andreaseldh

Ser inget samband med Return to sender, men gissar ändå på Livet är en fest med Nationalteatern.

Jaxne

Nej tyvärr. Det är något ganska nytt, tänk lite rebus får bli dagens ledtråd.

qbert

Turn , back, time. Kameran...hum. Är nog fel, men måste ju prova lite.
Cher - If I could turn back time.
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Jaxne

Bra tänkt där, men det är nyare än så

andreaseldh

Nyare än Chers låt är (hoppas jag) remixen av A little less conversation med Elvis Presley (som ju även sjöng Return to sender).

Jaxne

Tidigare spår är mer rätt tänkt då, försök få med kameran på något vis :)

andreaseldh

Nu har jag googlat runt lite och kan komma med en ny gissning: Don't you turn your back on me med Guano Apes från 1999.

Jaxne

Tyvärr fel det med. Det är mindre än ett år sedan den aktuella låten släpptes.

Roger Brickjet

Sparade egentligen mitt 1000:e inlägg till en MOC :) men nu när allt förarbete är gjort gissar jag på Sub Focus - Turn Back Time.
Citat från: Kristofer Jaxne skrivet 23 juli 2014 kl. 21:09
Tyvärr fel det med. Det är mindre än ett år sedan den aktuella låten släpptes.

Jaxne

Citat från: Roger Brickjet skrivet 23 juli 2014 kl. 21:40
Sparade egentligen mitt 1000:e inlägg till en MOC :) men nu när allt förarbete är gjort gissar jag på Sub Focus - Turn Back Time.
Visst är det den låten som jag syftar på! Jag får passa på att gratulera till 1000 inlägg nu också! :)

Roger Brickjet

Citat från: Kristofer Jaxne skrivet 23 juli 2014 kl. 21:42
Citat från: Roger Brickjet skrivet 23 juli 2014 kl. 21:40
Sparade egentligen mitt 1000:e inlägg till en MOC :) men nu när allt förarbete är gjort gissar jag på Sub Focus - Turn Back Time.
Visst är det den låten som jag syftar på! Jag får passa på att gratulera till 1000 inlägg nu också! :)
Tack! :)
Kom av mig lite så det blev så här till slut:

andreaseldh

Jag gissar på Alma Cogan som sjunger The Birds And The Bees.

Roger Brickjet

Citat från: andreaseldh skrivet 27 juli 2014 kl. 01:42
Jag gissar på Alma Cogan som sjunger The Birds And The Bees.
Nej, tyvärr inte det jag tänkte på.

qbert

Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.