Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

qbert

Correctemundo. Din tur! Var det för lätt?
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

marpe

Framförallt var det riktigt välbyggt. Jag blev så glad att jag sjung visan om och om igen.   :)

Jag har ett bygge i bufferten och idag har vi en lokal fototräff, vilket passar som hand i handske.

Följande generella tips har sagts förut, men är bra att påminna om.
En buffert med färdiga vinjetter är fina grejor. Bygglädje & lättavslutade projekt. :) Dessutom är det ett bra slutmål när man experimenterar med byggtekniker.  :)

marpe


marpe

Ledtrådsdags. Svenskt igen.

Jag har tappat bygget i golvet och reparerat slarvigt. Borde kanske ta en ny bild. Ett par 1 x 1 tiles har fallit bort ur golvet. Mannens högra hand ska ligga på hennes axel. De dansar. När ni ändå granskar så... Det finns två små ledtrådsobjekt insmugna i bilden. Den ena är kopplad till titeln och den andre en textrad.

marpe

Tämligen tillspetsat. Visdiktarens alter ego dansar med en groupie. Hon beundrar hans kunskaper och han talar om hennes skönhet. Hon drömmer om att få en egen  visa. Han rimmar ihop den under samtalets gång.

AndersI

Rosa på bal, Evert Taube

marpe

Bra Andersl. Det är rätt.

AndersI

Förlåt, men jag måste passa på den här - Jennys konfirmation närmar sig med stormsteg, så jag hinner inte göra någon vettig vinjett.

Fritt fram!

Skafte

Segt här på sommaren. Ni håller väl på att bygga till AFOL vs AFOL antar jag?  ;)

Låt och grupp!

Lews

Aqua med låten Doctor Jones?

Skafte

Citat från: Lews skrivet 03 juli 2014 kl. 16:48
Aqua med låten Doctor Jones?

Jaa!

Dr Jones, Jones, Calling Dr Jones!

Lews

Citat från: Skafte skrivet 03 juli 2014 kl. 17:00
Jaa!

Dr Jones, Jones, Calling Dr Jones!

Jag fick antingen singeln eller skivan när jag var liten och tror att den finns någonstans i huset fortfarande.  ;D

Söker grupp och låt.

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 03 juli 2014 kl. 14:02
Segt här på sommaren. Ni håller väl på att bygga till AFOL vs AFOL antar jag?  ;)

Låt och grupp!

Var är kaffe koppen???

Lews

Ingen som vågar gissa?

Kvinnan på hästen har dyrkats av vissa folkstammar i Centraleuropa.

Lews

Ni får väl en ledtråd till.

Kvinnan delar namn med en karaktär från Zeldaspelen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.