Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam

Köpte 2 serie 9 och 2 serie 10 figurer på BR idag. Dessutom i två olika affärer. I BR på Kungsgatan i göteborg fick jag fråga efter BR-gubben, det hade dom ingen koll på. I affären i Nordstaden plockade dom fram den direkt, hängde tom en lapp vid CMF-stället. Gissade rätt på 50%, får väl vara nöjd med det.

Carl T

MOC:ande är för mig en del byggande och två delar BrickLinkande. Inte riktigt vad jag skulle vilja egentligen, men hur som helst blev det två beställningar i går och en i dag.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

perlan

Citat från: Carl T skrivet 03 juni 2013 kl. 20:47
MOC:ande är för mig en del byggande och två delar BrickLinkande. Inte riktigt vad jag skulle vilja egentligen, men hur som helst blev det två beställningar i går och en i dag.
Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna så.   :-[

ByggareDan

#3723
Köpte precis + på Pixmania för några ören över 2500 (med frakten) vilket gör att hela sommarens legobudget mer eller mindre är sprängd, men man får väl snåla in på annat.

/ByggareDan

ByggareDan

Var in på Lekplaneten här i Uppsala och spontanköpte (för 29kr)

/ByggareDan

mechamike

Lugbulken är ju i antågande så jag beställde lite bitar utöver den för att kunna bygga TIE hangaren och ytterligare lite bitar till två olika  utställningsmodeller till Norrköping, en svensk och en tysk bricklinkbutik fick släppa till lite bitar. Inte bra för budgeten..
?

shiftaltcmd

Citat från: ByggareDan skrivet 04 juni 2013 kl. 14:35
Lekplaneten här i Uppsala

Misstänker att Lekplaneten i Sundsvall felmärkte LOTR piratskeppet. Kostade bara 599:-. Trevligt bygge, tror det är första båten som Lilleman gillar.
Kanske samma "fel" på fler ställen?

Illuwatar

Blev ett på Webhallen. Tänkte först testa Pixmania utifrån alla tips här, men med frakten blev Webhallen några spänn billigare (även med Pixmanias 10% rabatt). Och jag fick setet direkt i handen... så nu har jag alla Ninjago-mechs utom den limegröna (Fangpyre).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kwagge

#3728
Citat från: mechamike skrivet 04 juni 2013 kl. 15:43
Lugbulken är ju i antågande så jag beställde lite bitar utöver den för att kunna bygga TIE hangaren och ytterligare lite bitar till två olika  utställningsmodeller till Norrköping, en svensk och en tysk bricklinkbutik fick släppa till lite bitar. Inte bra för budgeten..

Gjorde samma sak.. 5 olika bl butiker, bla 480st 1x4 i lbg... så två moc hus blir klara plus min korsvirke tågstation som är under uppbyggnad..

sjerdna

En ny lastbil, 60025, och så kom två beställningar från BL hem i brevlådan. Fem (!) till kommer nog nästa vecka...

#Andreas

ByggareDan

Hoppas att du syftade tillbaks på BL beställningarna när det skulle komma 5 till och inte på lastbilen , visst 7 BL beställningar i samma veva är mycket men 6 lastbilar känns ändå lite mer udda.

/ByggareDan

sjerdna

Citat från: ByggareDan skrivet 07 juni 2013 kl. 23:02
Hoppas att du syftade tillbaks på BL beställningarna när det skulle komma 5 till och inte på lastbilen , visst 7 BL beställningar i samma veva är mycket men 6 lastbilar känns ändå lite mer udda.

/ByggareDan

Ha, ha! 6 lastbilar till på en vecka hade varit mycket t.o.m. för mitt åkeri...

#Andreas

TrickBrick

Fick hem två olika beställningar idag.

Första lådan inehöll:

, , en låda minifigs serie 10 & en väska med LEGO loggan på.

Andra lådan:

, 2 magnaeter ( Superman & Batman ) några nyckelringar, bla Hulken och sist men inte minst   :D

Med andra ord en riktigt bra Måndag.

ByggareDan

Råkade visst köpa på mig bion så nu är det bara brandkåren som saknas av dom som finns nu.

/ByggareDan

ByggareDan

Köpte på mig en låda series9 minfig på Pixmania för under 700:- med frakten
(Nu blir det som sagt inte ens ketchup till makaronerna fram till senhöst, har nog handlat lite för mycket på slutet)

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.