Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

#240
Fick idag .tag på en kartong minfig serie 1
Köpte sedan sex stycken gråa basplattor för mitt SW projekt samt fick hem nästan tre kilo stycklego och så blev det ett Tågset 7938
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Dreadcore

Citat från: Pekblom skrivet 18 augusti 2010 kl. 21:14
Har du lust att dela med dig av ritningen?

Javisst! :) Den är lite krånglig, då den är gjord i LeoCAD. Men rödmarkerade bitar är de bitar som ska på i det steg du befinner dig. Och ibland går det inte att bygga direkt på figuren, utan man får bygga steget på bordet och sedan montera. Lyckat till!

EDIT: Varför är inte .rar en tillåten filtyp? Ytterst irriterande :P

Pekblom

Citat från: Dreadcore skrivet 18 augusti 2010 kl. 22:41
Citat från: Pekblom skrivet 18 augusti 2010 kl. 21:14
Har du lust att dela med dig av ritningen?

Javisst! :) Den är lite krånglig, då den är gjord i LeoCAD. Men rödmarkerade bitar är de bitar som ska på i det steg du befinner dig. Och ibland går det inte att bygga direkt på figuren, utan man får bygga steget på bordet och sedan montera. Lyckat till!

EDIT: Varför är inte .rar en tillåten filtyp? Ytterst irriterande :P

tack funkar fint :-)

Teabox

Blev att jag köpte ett litet M:Tron set på Tradera idag.

Köpte det för att jag gillar de gamla sfäriska rymdhjulen. Önskar verkligen att det fanns några nya set med dem.

Anna

Idag kom Grand Carousel 10196, Fire brigade 10197 och Grand Emporium 10211 ifrån Mangiobricks. Kan bara rekommendera, skickades samma dag, det tog en vecka i transport ifrån Italien. Som bonus låg det en påse med en minifigur och en liten påse godis, bara tacka. Länk har ni några inlägg upp om ni vill beställa. Frakten gick på lite över 200 kr, ok ändå med tanke på att paket var stort, vägde 11 kg och skickades ifrån Italien.

Jag har inte öppnat setten ännu, vet inte vilken jag skall börja med men det blir nog karusellen.

Fredrik

Citat från: Anna skrivet 20 augusti 2010 kl. 20:48
Idag kom Grand Carousel 10196, Fire brigade 10197 och Grand Emporium 10211

Oj, det låter som en svårslagen fredag

Grattis!

Ferdik

Citat från: Anna skrivet 20 augusti 2010 kl. 20:48
Idag kom Grand Carousel 10196, Fire brigade 10197 och Grand Emporium 10211 ifrån Mangiobricks. Kan bara rekommendera, skickades samma dag, det tog en vecka i transport ifrån Italien. Som bonus låg det en påse med en minifigur och en liten påse godis, bara tacka. Länk har ni några inlägg upp om ni vill beställa. Frakten gick på lite över 200 kr, ok ändå med tanke på att paket var stort, vägde 11 kg och skickades ifrån Italien.

Jag har inte öppnat setten ännu, vet inte vilken jag skall börja med men det blir nog karusellen.

Wow! Säg till om du behöver bygghjälp  ;)

Filbunken

Idag blev det två lådor med serie 2 och 15 stycken minifigs från serie 1.
Nu är det bara vakta brevlådan för avin från posten :)

sweMezza

Två lådor! Bulkar du några särskilda figurer eller är det en framtida "investering"?

sweMezza

La det vinnande budet på en Tradera-auktion med en styck 1382 LEGO Studios Scary Laboratory. För övrigt mitt första set från serien.

Egentligen är det vampyren från minifigs series 2 som fått mig intresserad av ett par set. Jag önskade att de skulle släppa alla klassiska filmmonster (Drakula, Frankensteins monster, varulv m.fl) som samlingsfigurer men kollade upp Studios-temat. Visst, där fanns de flesta filmmonstrena!

Fick det för 369 kr + frakt så jag är nöjd.

Däremot vann jag inte två auktioner från samma säljare med
6271 Imperial Flagship och 6274 Caribbean Clipper. Hoppas det var någon här som fick dem.

Pekblom

Köpte 3st Strandhus 4996 till frugan.
Hon har sneglade lite på ett en stund, men ett hus gör ingen stad som talesättet säger.  ;)

micke

Fick idag hem en komplett serie 2 minifigs
8037 anakins Y-wing
30009 christmas tree set
30008 snowman set
8129 AT-AT
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

sweMezza

Citat från: Pekblom skrivet 23 augusti 2010 kl. 19:37
Köpte 3st Strandhus 4996 till frugan.

Du har inte råkat hittat dem billigt någonstans...?

Pekblom

Citat från: sweMezza skrivet 23 augusti 2010 kl. 20:31
Citat från: Pekblom skrivet 23 augusti 2010 kl. 19:37
Köpte 3st Strandhus 4996 till frugan.

Du har inte råkat hittat dem billigt någonstans...?

Det går säkert att hitta dem billigare.
Det spelar ingen roll vad man köper så går det alltid att köpa billigare någon annan gång, någon annan stans och i något annat land t.ex.
Men jag ville ha dem i dag och då tycker jag 960kr var bra mycket bättre än de 1197kr de kostar i butiken där jag bor. Har du ett gäng på rea så köper jag dem också?


Skrytsson

#254
Tre stycken Spartaner på NK. 1381 (http://www.brickset.com/detail/?Set=1381-1) i nyckick (även Draculas mantel i nyskick) komplett med beskrivning och låda.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.