Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

devva

Citat från: Skrytsson skrivet 11 augusti 2010 kl. 02:38
Citat från: devva skrivet 10 augusti 2010 kl. 23:12
Starwars fanns det mesta av dom vanliga setten, såg dock inte till Slave I eller dom andra större (iaf City och Star Wars som jag tänkte på, kanske fanns PoP, Atlantis och Castle m.m, men kollade faktiskt inte alls efter det), men sen hade vi ganska bråttom och jag riktade in mig på att få dom City setten jag var ute efter.
Serie 2 fanns inte, men dom hade en hel hög serie 1 kvar, skulle tippa på att det låg en 3-400 påsar i den där metalbacken dom låg i.
400kr T.o.R för 2 pers är väl värt det om man ska köpa mer än bara LEGO, annars kan man lika gärna lägga dom pengarna på frakt från t.ex hikmet då priserna är ganska likvärdiga, ett par är billigare på Ullared (3221 för 229 kr t.ex) och andra på hikmet.


Jag förstår. Priset på samlarfigurerna? Mindre än 18,95 kr/st?

kollade faktiskt inte ens på det får jag tyvärr erkänna...

Fe4sen

Citat från: devva skrivet 11 augusti 2010 kl. 06:03
Citat från: Skrytsson skrivet 11 augusti 2010 kl. 02:38
Citat från: devva skrivet 10 augusti 2010 kl. 23:12
Starwars fanns det mesta av dom vanliga setten, såg dock inte till Slave I eller dom andra större (iaf City och Star Wars som jag tänkte på, kanske fanns PoP, Atlantis och Castle m.m, men kollade faktiskt inte alls efter det), men sen hade vi ganska bråttom och jag riktade in mig på att få dom City setten jag var ute efter.
Serie 2 fanns inte, men dom hade en hel hög serie 1 kvar, skulle tippa på att det låg en 3-400 påsar i den där metalbacken dom låg i.
400kr T.o.R för 2 pers är väl värt det om man ska köpa mer än bara LEGO, annars kan man lika gärna lägga dom pengarna på frakt från t.ex hikmet då priserna är ganska likvärdiga, ett par är billigare på Ullared (3221 för 229 kr t.ex) och andra på hikmet.


Jag förstår. Priset på samlarfigurerna? Mindre än 18,95 kr/st?

kollade faktiskt inte ens på det får jag tyvärr erkänna...

17.95st var de för serie 1 ifall jag inte minns fel.

knalltoss

Var igår in en sväng på Jättekul i Malmö. De hade 20% på allt i affären till och med söndag.
Blev 10minifigs av serie 2, 3177 Small Car, 3178 Sea Plane, 7953 Court Jester, 7955 Wizard

3178 var dessutom sänkt pris från 129kr till 99kr, och sen fick man 20% på de. :)
/Rikard

Peewit

#198
Citat från: Fe4sen skrivet 11 augusti 2010 kl. 08:05
Citat från: devva skrivet 11 augusti 2010 kl. 06:03
Citat från: Skrytsson skrivet 11 augusti 2010 kl. 02:38
Citat från: devva skrivet 10 augusti 2010 kl. 23:12
Starwars fanns det mesta av dom vanliga setten, såg dock inte till Slave I eller dom andra större (iaf City och Star Wars som jag tänkte på, kanske fanns PoP, Atlantis och Castle m.m, men kollade faktiskt inte alls efter det), men sen hade vi ganska bråttom och jag riktade in mig på att få dom City setten jag var ute efter.
Serie 2 fanns inte, men dom hade en hel hög serie 1 kvar, skulle tippa på att det låg en 3-400 påsar i den där metalbacken dom låg i.
400kr T.o.R för 2 pers är väl värt det om man ska köpa mer än bara LEGO, annars kan man lika gärna lägga dom pengarna på frakt från t.ex hikmet då priserna är ganska likvärdiga, ett par är billigare på Ullared (3221 för 229 kr t.ex) och andra på hikmet.


Jag förstår. Priset på samlarfigurerna? Mindre än 18,95 kr/st?

kollade faktiskt inte ens på det får jag tyvärr erkänna...

17.95st var de för serie 1 ifall jag inte minns fel.

Det kan jag verifiera. 17.95 var det så sent som i måndags. Vad gäller Castle och PoP som nämns ovan så fanns inte de två stora Castle seten men de mindre. PoP tror jag inte att jag såg några alls.

Förövrigt fick jag en leverans med två PoP-set från Amazon i Uk igår. 1010:- för ett 7571 och ett 7573 med frakt och moms och allt tycker jag var ett bra pris.

micke

#199
Kunde inte hålla mig tills jag åker till USA utan köpte idag 8404 (Public Transport Station) setet och kan inte vänta förrän jag får sätta händerna i bitarna.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Tog med mig telefonen och gick till Ica Maxi. Nu har jag en Cheer Leader och tre andra från serie 1 som jag inte öppnat än (Men har stenkoll på vilka de är).

Ferdik

Toys R Us lastbilen med tillhörande shop. 329:- på (tro det eller ej) Toys R Us.

De hade samma pris på legotrucken, men den äger jag sen innan.  :)

Erik

Två Star Wars-köp idag  :)

4502 X-wing (setet med Yodas hydda från 2004)

Lego Star Wars the visual dictionary (med Luke Skywalker minifigur)

Gött!

Fredrik

idag köpte jag nya passagerartåget, järnvägsövergången och lite extra räls :D

micke

Citat från: Erik skrivet 12 augusti 2010 kl. 22:07
Två Star Wars-köp idag  :)

4502 X-wing (setet med Yodas hydda från 2004)

Lego Star Wars the visual dictionary (med Luke Skywalker minifigur)

Gött!

4502 var det på Tradera?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

knalltoss

Köpte även jag ToysRUs lastbilen igår. Skulle ju egentligen inte köpa mer lego denna månaden men har man dålig karaktär så har man. :)
/Rikard

Erik

Citat från: micke skrivet 12 augusti 2010 kl. 23:134502 var det på Tradera?

Jo, det var det. Har inte kollat Tradera under hela semestern - loggade på av en slump igår och hittade 4502 med 1,5 timme kvar.


Anna

Jag har funderat på det under vår/sommaren, la nu in en beställning på Grand Carousel 10196, Fire brigade 10197 och Grand Emporium 10211. Beställde ifrån en legoshop på ebay i Italien, med  3-4000 i positiva kommenterare. Jämfört med knaspriserna på legoshop så blev det ca 2000 kr lägre pris, inklusive frakt.

Anna

SuperMario

Igår blev det 19 st. figs ur den 2a serien, mest sådana där fåniga soldater... :D

micke

Citat från: Erik skrivet 13 augusti 2010 kl. 09:46
Citat från: micke skrivet 12 augusti 2010 kl. 23:134502 var det på Tradera?

Jo, det var det. Har inte kollat Tradera under hela semestern - loggade på av en slump igår och hittade 4502 med 1,5 timme kvar.


Då var vi inne på samma auktion
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.