Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Måns.S

Man blir lätt stressad.
När jag köpte (skulle ha 11st) så kom det en familj som såg och ville använda min barcode-lapp. De blev intresserade och ivriga. Det blev lite rörigt, jag fick 2st karate-gubbar och ingen forskare. Den gången, men har fått tag på en nu.

devva

Var på Ullared idag så blev att köpa mig ett par set jag velat ha ett tag. Har inte köpt dom förut för att jag visste att dom fanns där och var billigare :P

3180 Tankbil, 5612 Polis med vovve, 7635 Jeep med Hästkärra och 7639 Husbil.

Lews

#182
Jag skulle egentligen bara titta in på Lekia i Södertälje för att se om de fått in 8214 Lamborghini Polizia, men det hade dem.

Fick trösta mig med ett stycke 7685 Dozer och en 3221 LEGO City Truck istället.  :)

Mirandir

Citat från: Lews skrivet 07 augusti 2010 kl. 23:21
Jag skulle egentligen bara titta in på Lekia i Södertälje för att se om de fått in 8214 Lamborghini Polizia, men det hade dem.

Fick trösta mig med ett stycke 7685 Dozer och en 3221 LEGO City Truck istället.  :)

Vet inte om den där Lamborginin kommer att hitta ut i svenska butiker ö.h.t. I så fall är det mest troligt på BR/TRU.
Legobloggen: http://legobloggen.com

knalltoss

Någon som vet vilka butiker i Malmö som har serie 2?
Har varit på Ica Maxi och Ekohallen men ingen av dem har dem. De sålde serie 1.
/Rikard

Superkalle

Citat från: devva skrivet 07 augusti 2010 kl. 19:27
Var på Ullared idag så blev att köpa mig ett par set jag velat ha ett tag. Har inte köpt dom förut för att jag visste att dom fanns där och var billigare :P

3180 Tankbil, 5612 Polis med vovve, 7635 Jeep med Hästkärra och 7639 Husbil.

Priser tack  :)

Peewit

Jag var också en sväng i Ullared idag.. Köpte bara Lego lastbilen (3221) för 229:-. Riktigt bra pris tycker jag.. Var ett par år sen jag var där sist och jag tycker det kändes som de hade både mer och bättre priser på Lego sen sist.

Jag köpte ändå inte så mycket eftersom jag förköpte mig lite i veckan när det var 50% på en Ica i närheten.. Sen väntar jag också på ett par PoP set från amazon så jag fick hålla igen lite... 

Måns.S


Dreadcore

Köpte Två Green Baseplate 16 x 32 i kanonskick. Eller åtminstone var är de i kanonskick på bilden. Skulle egentligen köpt två    Tan Baseplate 16 x 32 också, men det är sällan bra att prata i telefon och buda samtidigt :P

Andreas

Citat från: devva skrivet 07 augusti 2010 kl. 19:27
Var på Ullared idag så blev att köpa mig ett par set jag velat ha ett tag. Har inte köpt dom förut för att jag visste att dom fanns där och var billigare :P

3180 Tankbil, 5612 Polis med vovve, 7635 Jeep med Hästkärra och 7639 Husbil.

Hur var utbudet på Ullared? Hade dom mycket?

devva

Citat från: Andreas skrivet 10 augusti 2010 kl. 16:04
Citat från: devva skrivet 07 augusti 2010 kl. 19:27
Var på Ullared idag så blev att köpa mig ett par set jag velat ha ett tag. Har inte köpt dom förut för att jag visste att dom fanns där och var billigare :P

3180 Tankbil, 5612 Polis med vovve, 7635 Jeep med Hästkärra och 7639 Husbil.

Hur var utbudet på Ullared? Hade dom mycket?

Det är mycket bättre nu än förra året då dom har byggt ut en helt ny avdelning där b.la leksakerna finns (vem som nu kan kalla LEGO för en leksak, pfft...) så det är 2 fulla gånger med både LEGO och DUPLO, fanns väl det mesta, men såg inte dom största setten som t.ex tågen eller flygplaysen (city).

Skrytsson

Citat från: devva skrivet 10 augusti 2010 kl. 16:45
Det är mycket bättre nu än förra året då dom har byggt ut en helt ny avdelning där b.la leksakerna finns (vem som nu kan kalla LEGO för en leksak, pfft...) så det är 2 fulla gånger med både LEGO och DUPLO, fanns väl det mesta, men såg inte dom största setten som t.ex tågen eller flygplaysen (city).

Har de mycket Star Wars? Hur är det med samlarfigurer, serie 2? Finns det generellt inga förhållandevis större set? Skulle det vara värt 400 kr tågbiljetter tur och retur för två legofantaster?

Fe4sen

Citat från: Skrytsson skrivet 10 augusti 2010 kl. 22:22
Citat från: devva skrivet 10 augusti 2010 kl. 16:45
Det är mycket bättre nu än förra året då dom har byggt ut en helt ny avdelning där b.la leksakerna finns (vem som nu kan kalla LEGO för en leksak, pfft...) så det är 2 fulla gånger med både LEGO och DUPLO, fanns väl det mesta, men såg inte dom största setten som t.ex tågen eller flygplaysen (city).

Har de mycket Star Wars? Hur är det med samlarfigurer, serie 2? Finns det generellt inga förhållandevis större set? Skulle det vara värt 400 kr tågbiljetter tur och retur för två legofantaster?

Var där i sommras. Jag skulle säga att deras priser ligger ungefär 5% under hikmet på ett ungefär.  Inga jättefynd, men överlag billigt helt enkelt.

devva

Citat från: superkalle10 skrivet 09 augusti 2010 kl. 20:25
Citat från: devva skrivet 07 augusti 2010 kl. 19:27
Var på Ullared idag så blev att köpa mig ett par set jag velat ha ett tag. Har inte köpt dom förut för att jag visste att dom fanns där och var billigare :P

3180 Tankbil, 5612 Polis med vovve, 7635 Jeep med Hästkärra och 7639 Husbil.

Priser tack  :)

Ledsen att jag inte såg detta förrens nu, men betalade 20 för impuls snuten, 149 för Husbilen respektive Jeepen och 189 för Tankbilen.


Citat från: Skrytsson skrivet 10 augusti 2010 kl. 22:22
Citat från: devva skrivet 10 augusti 2010 kl. 16:45
Det är mycket bättre nu än förra året då dom har byggt ut en helt ny avdelning där b.la leksakerna finns (vem som nu kan kalla LEGO för en leksak, pfft...) så det är 2 fulla gånger med både LEGO och DUPLO, fanns väl det mesta, men såg inte dom största setten som t.ex tågen eller flygplaysen (city).

Har de mycket Star Wars? Hur är det med samlarfigurer, serie 2? Finns det generellt inga förhållandevis större set? Skulle det vara värt 400 kr tågbiljetter tur och retur för två legofantaster?

Starwars fanns det mesta av dom vanliga setten, såg dock inte till Slave I eller dom andra större (iaf City och Star Wars som jag tänkte på, kanske fanns PoP, Atlantis och Castle m.m, men kollade faktiskt inte alls efter det), men sen hade vi ganska bråttom och jag riktade in mig på att få dom City setten jag var ute efter.
Serie 2 fanns inte, men dom hade en hel hög serie 1 kvar, skulle tippa på att det låg en 3-400 påsar i den där metalbacken dom låg i.
400kr T.o.R för 2 pers är väl värt det om man ska köpa mer än bara LEGO, annars kan man lika gärna lägga dom pengarna på frakt från t.ex hikmet då priserna är ganska likvärdiga, ett par är billigare på Ullared (3221 för 229 kr t.ex) och andra på hikmet.

Skrytsson

Citat från: devva skrivet 10 augusti 2010 kl. 23:12
Starwars fanns det mesta av dom vanliga setten, såg dock inte till Slave I eller dom andra större (iaf City och Star Wars som jag tänkte på, kanske fanns PoP, Atlantis och Castle m.m, men kollade faktiskt inte alls efter det), men sen hade vi ganska bråttom och jag riktade in mig på att få dom City setten jag var ute efter.
Serie 2 fanns inte, men dom hade en hel hög serie 1 kvar, skulle tippa på att det låg en 3-400 påsar i den där metalbacken dom låg i.
400kr T.o.R för 2 pers är väl värt det om man ska köpa mer än bara LEGO, annars kan man lika gärna lägga dom pengarna på frakt från t.ex hikmet då priserna är ganska likvärdiga, ett par är billigare på Ullared (3221 för 229 kr t.ex) och andra på hikmet.


Jag förstår. Priset på samlarfigurerna? Mindre än 18,95 kr/st?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.