Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Köpte en Jabbas Palats/(minaret) .

Lurade även på nån mer lite större sats (rea på lekplaneten i Uppsala), men då får jag nog skippa ketchupen till makaronerna den här månaden.

/ByggareDan

Gideon

Blev tipsad om att The Goblin King Battle var billigt på Amazon. Det råkade slinka med ett Attack On Weathertop och ett Shelob Attacks till också :P
Har dock inte riktigt kommit underfund med om dessa egentligen är bra partpacks, eftersom de inte kommer att vara uppbyggda någon av dem... Men fler vättar och svarta ryttare är inte fel i alla fall!

ByggareDan

blev visst en till (eftersom man tydligen inte kunde ha bara en) på Coop med priset ~36 kr minus 1kr som jag hade på en pantflaska och minus 5kr som satt i en kundvagn jag rullade ut (för jag är så snäll * ??? ) så slutpriset för den lilla bilen blev strax under 30kr  ;D

* Om någon annan hade gjort det hade han varit snål när man själv gör det kallas det att man är ekonomisk  ;)
Ganska bra betalt omräknat till timlön: 5kr för 20 sek arbete är ju 900 kr/h skattefritt  8)


Blev även 8st serie3 gubbar som är oöppnade (i ca: 5min till)

/ByggareDan

Ozp

Fick idag hem Creator Liten stuga från Ebrix.
Snabb frakt, beställde i lördags kväll.

Skafte

Råkade klämma mig igenom alla serie 9 på Maxi för att se om jag missat någon Roller Derby Girl förra gången.  ::) Köpte fyra andra av de som det bara är två per låda av för att kunna byta...

Häromdagen blev det Hobbit-spindelsetet från Hiko. Behövde ett bordshockeylag nämligen, och då vore det ju dumt att inte köpa något Lego, liksom. En Friendspåse och fyra serie 9-gubbar var det visst också.

Magnus den store

Bra resonerat Skafte. När man handlar på distans ska man alltid passa på att köpa annat som behövs. Onödigt att betala frakten två gånger.

Inte idag men i veckan har jag spenderat galet mycket pengar på tre stycken bågar i mörkblått och en cypress.

Ps
Jag tänker inte säga vad jag betalat för om regeringen råkar läsa det, är risken stor att jag får sova på soffan eller så använder hon det som ett incitament för att köpa skor.  ::)
Ds
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Hämtade ut Goblin King Battle idag, som jag beställde från brittiska Amazon i måndags, ibland går det fort!

Stigge72

Jag hade en liten idé till en vig, så jag gick till den lokala dealern och tänkte att jag skulle klämma fram en X. Tog en påse, och andra biten mina fingrar hittade bekräftade att det var just en X jag hittat. :) (den första biten var den svarta plattan)

lindyhep

Så...då har visst även jag en TIE Fighter på väg hit. Körde letsdeal-kupongen så den gick på 288 och så fick jag 2 cmf på köpet.

micke

Köpte (idag) fick hem Star Wars Planet seten Serie 3 och Serie 4

Serie 3




Serie 4



Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Anders67

Citat från: lindyhep skrivet 02 februari 2013 kl. 23:21
Så...då har visst även jag en TIE Fighter på väg hit. Körde letsdeal-kupongen så den gick på 288 och så fick jag 2 cmf på köpet.

Snyggt! Kanske ska va med i CB't?

lindyhep

Citat från: Anders67 skrivet 05 februari 2013 kl. 19:02
Citat från: lindyhep skrivet 02 februari 2013 kl. 23:21
Så...då har visst även jag en TIE Fighter på väg hit. Körde letsdeal-kupongen så den gick på 288 och så fick jag 2 cmf på köpet.

Snyggt! Kanske ska va med i CB't?

Ja, du kanske har sett att jag inte riktigt kunnat hålla mig borta från er tråd... ::)
Dock vågar jag inte riktigt lova det ännu (o o o kom just på att jag nästan glömt av en filmvinjett) och inte planerade jag lugbulken efter det heller men kanske så...(det betyder nog att jag troligen inte kommer kunna låta bli och rätt vad det är så sitter jag där med både golv och vägg).
Och så måste jag ju säga att dina beskrivningar är fantastiska!

Anders67

Tack, o vem vet, det är långt kvar till norrköpingseventet!

Pekblom

I dag kom det paket från Amazon.Uk :)
The Goblin King Battle totalt 532kr
Spelet Harry Potter Hogwarts totalt 139kr
Tack för tipsen "mordatre"
Harry Potter Spelet är det enda LEGO-spelet jag (Gammal gubbe) tyckte är kul, så ett till kan man ha liggande för att ge bort någon gång. Goblin King Battle ramlade in snyggt. Sonen har hostat hela natten och somna som en sten när han kom hem i dag så jag misstänker att någon måste VABa snart.



oscarswe

hej när beställde du 79010 ? eller går den fortfarande att få för det priset?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.