Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Melmac

Intressant, jag köpte ungefär samma sak fast från en "annan" säljare. Får se när det dyker upp, inga mail från säljaren har jag fått.

Carl T

Citat från: sweMezza skrivet 18 juni 2010 kl. 22:29
Men nu till det intressanta... Det var skickat från S@H och som express. Någon som vet hur det hänger ihop? Är det säljare på eBay som fungerar som återförsäljare och det skickas från LEGO? Jag kan bara spekulera. Det jag har sett är nämligen att det finns LEGO på ebay som verkar vara LEGO sälja (det länkas direkt till S@H).

Förvirrande men sjukt vad snabbt det gick! Och priset: £218 hem till dörren. Jag är nöjd.

Å fan. Allvarligt mystiskt. Grattis till en lyckad affär. :) Undrar just var min Grand Carousel befinner sig.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Mirandir

Citat från: sweMezza skrivet 18 juni 2010 kl. 22:29
Helt galet. Idag fick jag Tantive IV och Grand Emporium som jag köpte i tisdags från ebay.co.uk. Riktigt snabbt!

Men nu till det intressanta... Det var skickat från S@H och som express. Någon som vet hur det hänger ihop? Är det säljare på eBay som fungerar som återförsäljare och det skickas från LEGO? Jag kan bara spekulera. Det jag har sett är nämligen att det finns LEGO på ebay som verkar vara LEGO sälja (det länkas direkt till S@H).

Förvirrande men sjukt vad snabbt det gick! Och priset: £218 hem till dörren. Jag är nöjd.


Hmm du får se upp. Det finns ett bedrägeri som går ut på att du betalar till en bedragare som sedan beställer sakerna i ditt namn med ett stulet kreditkort. Du som köpare märker inget förrens telefonen ringer... Har för mig att jag läst om minst två incidenter på bricklinks forum...

Men nu skall jag inte skrämmas. Förhoppningsvis är det helt legit. Men se till att spara alla fakta du har om köpet.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Melmac

Fast alla de där säljaren hade ju långt record med tidigare sålda varor som verkar ha sålts på samma sätt och alla verkar nöjda.

Mirandir

Det är förstås sant. Vilket förstås ökar sannorlikheten för att det inte är något fuffens.

För att vara mer ontopic:
Fick hem en 3837 Monster 4 i veckan. Det är förstås om det räknas när en PR-byrå skickar grejer till en... ;D
Legobloggen: http://legobloggen.com

Fredrik

#95
Citat från: Mirandir
Det är förstås om det räknas när en PR-byrå skickar grejer till en... ;D

Vah?? berätta ;D

Stigge72

Citat från: Mirandir skrivet 19 juni 2010 kl. 13:45
Det är förstås sant. Vilket förstås ökar sannorlikheten för att det inte är något fuffens.

För att vara mer ontopic:
Fick hem en 3837 Monster 4 i veckan. Det är förstås om det räknas när en PR-byrå skickar grejer till en... ;D

Tveksamt om det räknas som köpt om du fått det...

Mirandir

Citat från: freeedrik skrivet 19 juni 2010 kl. 14:03
Citat från: Mirandir
Det är förstås om det räknas när en PR-byrå skickar grejer till en... ;D

Vah?? berätta ;D

Hehe, ibland är det till fördel att ha Sveriges mest lästa LEGO-Blogg. Antar att de vill att jag skall hype:a spelen inför releasen i augusti.  :)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Fredrik

ja :D

även vi "vanliga"människor har chans att få dom

http://www.testspel.com

Lösen:1234

devva

Köpte mina första 5 minifig's (2 Cheerleaders, 1 Crash Test Dummy och 2 helt random) idag samt en 7990, det var vad pengarna räckte till innan löning :P

micke

#100
Idag blev det lite mer SW och lite annat rymdtema

2 st 8014 Clone Walkers
1 st 7658 Y-wing Fighter
1 st 10213 Shuttle Adventure

Byggde dessutom en modell från ett annat märke för att veta hur det var, mer om detta i en annan tråd
http://www.swebrick.se/index.php?topic=877.0
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Melmac

Idag fick jag hem och packade upp min Green grocer :)
Såg rätt bra ut men antalet påsar stämmer inte riktigt med de recensioner jag har läst, kanske är annorlunda beroende på setets ålder ? Inte hunnit öppna påsarna och inventera så allt är med än.

Carl T

Fyra "pyttefikon" blev det i morse. Jag hade en kupong som gav £5 rabatt vi köp för £12 på WHSmith, och skulle ändå ha annat för £5.99 så jag fick i praktiken 4 figurer för £2.96 (knappt 8:50kr/st). :) Jag hade ett par tomma påsar med mig med pallade inte kolla streckkoderna mot dem. Det blev en clown, en zombie (brraaains!), en brottare och en ninja (hade redan - grr). Tyvärr har jag inte fler sådana kuponger, men i morgon får jag nog ändå ta med mig ett cheat sheet och köpa en robot och kanske en sjuksköterska innan de är helt slut.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

insurrection

Beställde en låda med samlarfigurer tillslut.
Nu har jag typ övertrasserat mitt legokonto för hela året... och då har jag inte köpt något kingdoms alls än.

de Gothia

Citat från: insurrection skrivet 22 juni 2010 kl. 14:39
Beställde en låda med samlarfigurer tillslut.
Nu har jag typ övertrasserat mitt legokonto för hela året... och då har jag inte köpt något kingdoms alls än.

hehe låter som mig! :)

idag kom en cheerleader från warehouse19 hem till mig samt en minifig från power miners, köpt på tradera... lite smågodis på tisdagen! :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.