Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Köpte en city och en SW kalender på CDON med kod (se tips om prisvärt LEGO tråden)

/ByggareDan

Illuwatar

En City-kalender på CDON samt tre Technic-set från Klossbutiken (nedsatta priser + rabattkod gav bra slutresultat): , och .
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

marpe

Citat från: Illuwatar skrivet 12 december 2012 kl. 09:15
En City-kalender på CDON samt tre Technic-set från Klossbutiken (nedsatta priser + rabattkod gav bra slutresultat): , och .
@illuwatar. Nämen det är ju teknikset som jag behöver. Har du nån bra kod till dessa?


Peter

Det blev en kryssväxel idag, från Ebay. Den övernattade i brevlådan, posten kom så sent att jag glömde ta in den i går.  Kanske inte billigaste inköpet, men vi har en rätt kompakt bana fn, så den passar bra in där.

Gray

Fick hem Kingdoms Joust och An Unexpected Gathering vilket måste göra idag till årets bästa dag. ;D

Köpte även nysläppta Kai's Fire Robot.

Lews

Idag har jag utökat mitt brandförsvar med och :)

Anders67

Köpte de nya Friends setsen hos vår lokala legohandlare - de blir fina julklappar till dottern - + + + + + .
Såg att de nu finns att köpa på webbhallen!
http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/lego/lego_friends/release

Merkurius

Fick just rekommenderat paket från Ungern (första beställningen därifrån) med de "enkla" delarna till . Nu återstår bara hjul, svarta fönster och några röda boogie-plattor 4092 för 250kr/st... jippie...
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Illuwatar

Blev lite Star Wars på Toys R Us. Utnyttjade att de har 25% rabatt - även på nedsatta priser. Så det blev och .
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

TrickBrick


Odidoma

Någon som vet om br-leksaker också har 25% rabatt? Fått för mig att det är samma kedja. Någon?

Skafte

Cdon verkar ha kalendrar kvar, råkade köpa två SW till nu...

Goldmember

köpte Palpatines arrest för ca 650:- på toys r us och rancor pit för ca 550:-. 25% rabatt på allt star wars lego till på söndag. Även de set som redan är nedsatta..

/G

Gideon

Skulle hämta ut ett par beställningar från brittiska Amazon hos postombudet på Konsum igår, men när jag fått de paketen sa killen på Konsum "det verkar som om du har några fler paket här". Några fler paket?? Det visade sig att en ganska rejäl beställning jag gjorde från Pixmania förra veckan när de dumpat priserna precis hade kommit men där jag inte fått brevaviseringen än.
Jag höll på att tappa hakan när paketen kördes fram, beställningen hade delats upp i enskilda paket per objekt. De hade alltså till och med packat 4 st 48x48 baseplates i var sitt paket som till måtten var något större än en sån basplatta, men minst 20 cm tjockt (mest fyllnadsmaterial)... Killen på posten tyckte att det var konstigt att de skickat tomma paket. Fick köra två vändor med bilen för att rymma allt.
Så nu återstår bara att packa upp alla lådor och slänga en massa onödigt emballage, samt betala en hel rad med fakturor, eftersom Klarna såklart fakturerat varje enkskilt objekt med en egen faktura också...
Ska väl egentligen inte klaga dock, kom iaf över en försvarlig mängd rejält billiga exklusiva set :)

ByggareDan

Då blev det som du var lite rädd för (i prisvärda legotråden) att dom skulle skicka 16 paket, men man börjar ju undra
-Vad det är för hjältar som jobbar där?  :o  ;) (kanske nån med aktier i förpackningsindustrin)

Förstår att killen på Konsum vart fundersam :)

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.