Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

rocketboy

//Rocketboy//

marpe

30 414 996 legobitar på Mangio igår och idag. Hihi

Gray

Citat från: marpe skrivet 01 juli 2012 kl. 23:17
30 414 996 legobitar på Mangio igår och idag. Hihi

30 MILJONER bitar?


Skafte

Det verkar märkligt, då ni nyss kommit upp i 20%, vilket man får vid 800€. Då skulle ni beställt bitar som i snitt kostar 0,0004 öre, och det finns ju inte. Är det lite siffror för mycket?

haberg

:D 30 miljoner bitar.... och jag som ska sortera allt själv... räkna med leverans om några år - i bästa fall.... :)

Helt klart har ett större räkningsfel uppstått.

/haberg

lindyhep

Citat från: Skafte skrivet 02 juli 2012 kl. 08:23
Det verkar märkligt, då ni nyss kommit upp i 20%, vilket man får vid 800€. Då skulle ni beställt bitar som i snitt kostar 0,0004 öre, och det finns ju inte. Är det lite siffror för mycket?

Intressant jämförelse är ju också LUGbulkens 300 000 bitar på....hur många var vi.....mer än 50 pers iaf.
Nu vet jag ju inte hur många som beställt av marpe/mangio men även om det är 20 personer så är det en halv LUGbulk var ;)

Låter som haberg har ett digert jobb framför sig. ;D

----

haha, sorteraren hann kommentera innan jag postade

haberg

Vad jag hittills har räknat fram genom de listor jag har är vi uppe i ca 15 000 bitar. Känns lite mer rimligt.

/haberg

marpe

Bra. Skulle bara kolla om ni var vakna.
304 lot 14996 bitar.   ;)

Tommy_la

Ifall du hade beställt 30 miljoner bitar hade du fått stå för räkningen själv.  =)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

marpe

Citat från: Tommy_la skrivet 02 juli 2012 kl. 14:22
Ifall du hade beställt 30 miljoner bitar hade du fått stå för räkningen själv.  =)
30 000 000 bitar. Då kan man inte bara bada i Lego, utan även ta en liten simtur.

Stigge72

Jag var lite mer modest än Marpe, och köpte en högländare. ;)

Lews

Idag gjorde jag en BL-beställning på 24 st svarta 3032.
Displaylådorna som jag köpte i helgen hade vita plates istället för svarta som i de jag redan hade.  :(

Illuwatar

Utökade min Star Wars-samling med Jabba-seten (Palace, , Desert Skiff, ). Även Planet-seten är nu en del av min samling.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Teabox

Fick två Galaxy Patrol killar av sambon igår. Nu är jag uppe i 14 stycken :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.