Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mania_c

Har precis hämtat ut mitt lilla paket från schenker.

Skörden blev:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8043-1
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=10193-1


Tackar studbringer för en otroligt bra och snabb affär!

Illuwatar

Ett par BL-ordrar på tiles i Dark Tan samt slopes i Sand Green (och en hel del annat som "bara" följer med...). Dessa tiles har fått en rykande åtgång på sistone...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gray

Måste berätta om mitt icke-köp av LEGO idag.

Var på ICA och klämde på minifigur-påsar. Hittade fram till sex stycken jag ville ha efter 45 minuters slavande.. Gick till kassan och tänkte att jag skulle gå ut och hämta en scanner så jag skulle slippa stå i kö. Lägger mina påsar bakom några saker vid en hylla nära kassorna utan att inse att det är en glipa längst bak. Som ett brev på postlådan försvann då snabbt alla ner på golvet bakom hyllorna (gjorda av metall), helt omöjligt att nå utan hjälp. Hade inte tid att stanna och försöka få hjälp heller, men även om jag hade haft det vet jag inte om jag skulle gjort det.. Hur förklarar man det, liksom?

Möjligen att jag återvänder och ber om hjälp. En mindre gripklo borde fungera.. Dom kommer ju knappast att ta vägen någonstans, i alla fall.

Tobbe Arnesson

Haha!

"Hyllan smiter med allt mitt guld!"
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

La igår kväll vid 23:30-tiden en order på 600,60 kr på S@H. Vill ju ha Hulk-figuren!

Roger Brickjet

Blev en TIE Interceptor & Death Star idag, långt ifrån billig men det var den enda jag verkligen inte kunde vara utan. Eller jag kommer nog att köpa Bespin också bara för att få en Lobot...slutar väl med att jag köper alla ändå :)
Men jag tänkte egentligen bara BL:a till mig några av varje planet bara för möjligheten att kunna ha dem i julgranen...tror dock aldrig att det godkänns :) Kanske kan göra en adventskalender till barnet istället...

Magnus den store

Hade en del VIP-poäng hos S@H att göra mig av med så det blev nedanstående för lite mer än en tusenlapp.

  • Sopwith Camel
  • Desert Skiff
  • Saesee Tiin's Jedi Starfighter
  • Samurai X


Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janimakaj

gjorde en rätt stor order på PaB på nästan tvåtusen nyss, så snart blir nästa lastbil klar ;) (förhoppningsvis) :P
Unless you try, you will not know if it works! ;)

insurrection

Köpte 2 riktigt trevliga set av Carl T  :D

Woodpicker

Citat från: micke skrivet 26 maj 2012 kl. 12:39
Idag blev det lite lego inköp
Köpte hela Nya citysetet "Gruvdrift"

Gruvdrift??? Har du nr på den??
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

micke

Citat från: Woodpicker skrivet 03 juni 2012 kl. 19:02
Citat från: micke skrivet 26 maj 2012 kl. 12:39
Idag blev det lite lego inköp
Köpte hela Nya citysetet "Gruvdrift"

Gruvdrift??? Har du nr på den??

Det är 4200 och uppåt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

de Gothia

Citat från: insurrection skrivet 03 juni 2012 kl. 16:05
Köpte 2 riktigt trevliga set av Carl T  :D

hoho torneringen har jag suktat efter länge nu! lyckans ost!! :)

insurrection

Citat från: de Gothia skrivet 03 juni 2012 kl. 19:32
Citat från: insurrection skrivet 03 juni 2012 kl. 16:05
Köpte 2 riktigt trevliga set av Carl T  :D

hoho torneringen har jag suktat efter länge nu! lyckans ost!! :)
Problemet är ju bara att man måste ha 1x till för att kunna göra den riktigt niceiga varianten med både fram och baksida  :P

Men det får vänta ett tag till, kanske till jul eller nått...

janimakaj

nu har man beställt hem lite motorer och IR-sändare från S@H så nu ska lastbilarna bli radiostyrda  ;D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Pekblom

Citat från: Anna skrivet 09 mars 2012 kl. 21:48
....Annars ligger mina mosade Town Hall i karantän eller vad jag skall kalla det. Efter att ha skickat ett mail till DHL, så fick jag ett gäng mail tillbaka för att slutgiltigen få ett mail där det stod att man inte fick röra godset innan skadereglering. Så jag tänkte mig att de skulle höra av sig idag. De gjorde de inte, så nu vete katten hur jag skall göra. Får väll skylla på att jag egentligen inte har tid, så får kartongerna stå i ett hörn och se nedtryckta ut.
/Anna
nyfiken.. hur har det gått?
Jag har kört några matcher mot Posten men förlorat totalt varje gång (Använder om möjligt inte Posten längre)
/P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.