Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Kollade idag på Maxi och visst var det 9.90 för serie 3 och 4 när man scannade dem, men 19.90 på skylten. Klämde fram en gorilla, en basebollspelare, en rappare och en fiskare. Treåringen fick välja en oklämd också, det blev en racerförare.

micke

Köpte idag Hayabusa, väldigt nöjd då min Cuusoo samling är komplett
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Gray

Fick hem Deep Sea Striker med posten och sedan blev det en till Mill Village Raid medan den fortfarande finns kvar på rea.

Illuwatar

Ett antal minifigs på ICA Maxi ute i Haninge - 9.90/styck även där. Lyckades få åtta olika (även om jag inte visste vilka i förväg).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

hubube

Idag blev det en karate master från serie 2 och en sleepyhead från serie 6. Det blev även två såna här:


shiftaltcmd

Citat från: hubube skrivet 14 mars 2012 kl. 20:50
Idag blev det en karate master från serie 2 och en sleepyhead från serie 6. Det blev även två såna här:



Clas Ohlson?

Illuwatar

Exakt samma finns på ÖB fast med gul framsida. Tror de går för 129:-/st om jag inte minns fel. Har själv fyra och fler lär det bli... Fungerar helt okej.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

lindyhep

Citat från: Illuwatar skrivet 14 mars 2012 kl. 20:46
Ett antal minifigs på ICA Maxi ute i Haninge - 9.90/styck även där. Lyckades få åtta olika (även om jag inte visste vilka i förväg).

Men va tusan. Vi verkar springa om varandra var gång jag är där. Jag plockade de 12 gröna (serie 3) jag hittade och så ett gäng orange (serie 4) också.
Nu skall jag klämma lite på dem och se vad som går till mig och vad som hamnar i en bra-mutor-till-barnen-öåda :)

hubube

Citat från: shiftaltcmd skrivet 14 mars 2012 kl. 21:00
Clas Ohlson?

Yes! 139kr/st  :)

Citat från: Illuwatar skrivet 14 mars 2012 kl. 21:09
Exakt samma finns på ÖB fast med gul framsida. Tror de går för 129:-/st om jag inte minns fel. Har själv fyra och fler lär det bli... Fungerar helt okej.

Fanns likadana på Jula med gul front, dock samma pris  :)

ÖB ska kollas upp, för fler lär behövas  :P

AndersI

Citat från: hubube skrivet 14 mars 2012 kl. 21:55fler lär behövas  :P

:-) Jag har nio stycken för närvarande, det är närmast rummet som begränsar, inte sorteringsönskemålen...

Illuwatar

Citat från: lindyhep skrivet 14 mars 2012 kl. 21:11
Citat från: Illuwatar skrivet 14 mars 2012 kl. 20:46
Ett antal minifigs på ICA Maxi ute i Haninge - 9.90/styck även där. Lyckades få åtta olika (även om jag inte visste vilka i förväg).

Men va tusan. Vi verkar springa om varandra var gång jag är där. Jag plockade de 12 gröna (serie 3) jag hittade och så ett gäng orange (serie 4) också.
Nu skall jag klämma lite på dem och se vad som går till mig och vad som hamnar i en bra-mutor-till-barnen-öåda :)

Var där runt 18-tiden. Såg rätt så tomt ut på folk i Lego-hörnan. Ser du någon med camo-brallor bland lådorna är det med största sannolikhet jag...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

lindyhep

Citat från: Illuwatar skrivet 14 mars 2012 kl. 22:48
Citat från: lindyhep skrivet 14 mars 2012 kl. 21:11
Citat från: Illuwatar skrivet 14 mars 2012 kl. 20:46
Ett antal minifigs på ICA Maxi ute i Haninge - 9.90/styck även där. Lyckades få åtta olika (även om jag inte visste vilka i förväg).

Men va tusan. Vi verkar springa om varandra var gång jag är där. Jag plockade de 12 gröna (serie 3) jag hittade och så ett gäng orange (serie 4) också.
Nu skall jag klämma lite på dem och se vad som går till mig och vad som hamnar i en bra-mutor-till-barnen-öåda :)

Var där runt 18-tiden. Såg rätt så tomt ut på folk i Lego-hörnan. Ser du någon med camo-brallor bland lådorna är det med största sannolikhet jag...

Vid 18 hade jag för länge sedan lämnat och stod och jobbade för fullt. Jag tror bestämt att jag känner igen dig. (Sen kom jag just på att det inte var senast jag var på Maxi som du skrev att du varit där samma dag utan på CG i Länna.)

Harry Coma

#2712
Blev äntligen en tur till Maxi, Allum..

Tog 10 av vardera serie 3 och 4.

Finns inte så många 4'er kvar, men minst 2 hela kartonger 3'or..
Blir nog ett par turer till.. ^^


Edit: Så sjukt nöjd. 20 paket gav 17 nya figurer.. Har varit lite harig när det gäller att köpa minifigs innan just pga risk för dubletter, men detta blev ju jackpot.. :)

Gray

Är det bara jag som har tvångsneuroser om att jag måste veta vilken samlarfigur det är i påsen innan jag köper den?

Inte ens nu när ICA har sålt serie 3 & 4 för 10 kr styck har jag mäktat med att bara ta en bunt.. Nej då, måste klämma och känna efter så att det är en som jag faktiskt vill ha. Att man sedan går runt bland leksakerna i typ 30 minuter och klämmer på massa påsar verkar inte störa mig alls, trots att man lär se ut som en skummis.

mordatre

Citat från: Gray skrivet 15 mars 2012 kl. 20:29
Är det bara jag som har tvångsneuroser om att jag måste veta vilken samlarfigur det är i påsen innan jag köper den?

Inte ens nu när ICA har sålt serie 3 & 4 för 10 kr styck har jag mäktat med att bara ta en bunt.. Nej då, måste klämma och känna efter så att det är en som jag faktiskt vill ha. Att man sedan går runt bland leksakerna i typ 30 minuter och klämmer på massa påsar verkar inte störa mig alls, trots att man lär se ut som en skummis.

Köper aldrig utan att klämma. När man står där och svettas i vinterjacka och klämmer och klämmer känns det som om en väktare närsomhelst kommer gripa tag i en.  :-[
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.