Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Goldmember

Citat från: micke skrivet 07 mars 2012 kl. 20:47
Köpte 3 st så nu börjar mitt tågutbud bli komplett
Återstår bara att bygga ihop dem

ca 4000:- för de 3 eller? Skulle verkligen vilja veta din årsbudget på lego... om jag inte minns fel så gjorde du ett köp i februari på ca 22.000:-? och sedan är det väl ett ganska stort "mörkertal" antar jag..?  ;)

Skrytsson

Citat från: Goldmember skrivet 07 mars 2012 kl. 21:22
Citat från: micke skrivet 07 mars 2012 kl. 20:47
Köpte 3 st så nu börjar mitt tågutbud bli komplett
Återstår bara att bygga ihop dem

ca 4000:- för de 3 eller? Skulle verkligen vilja veta din årsbudget på lego... om jag inte minns fel så gjorde du ett köp i februari på ca 22.000:-? och sedan är det väl ett ganska stort "mörkertal" antar jag..?  ;)

Det var väl Record som gjorde inköp i februari på 22 000?

Huvudfoting

Fick hem min Santa Fe precis, lok + 3 vagnar i utmärkt skicka. Plus instruktioner och dekalark, 2.900 ink frakt fick jag ge.

Fick även hem en laddning Wolfpack som såldes snuskigt billigt, 18 gubbar, 5 flaggor, 8 sköldar och massa andra godsaker

Allt på ebay såklart, var annars ;)


Record

Citat från: cladam skrivet 07 mars 2012 kl. 17:45
Detta är mitt senaste inköp, förutom en del kompletteringar från BL.

Legot är bara uppbyggt enligt säljaren eftersom att dennes son inte var intresserad av att leka med det. Med andra ord är det i väldigt gott skick, förutom damm.

Sorteringen/inventeringen är knappt påbörjad men jag inser redan nu att jag är en större fan av äldre lego.

Har kollat upp lite priser på BL på ett par av seten som ingick och inser att jag för en gångs skull kanske gjort ett riktigt bra köp.

1000:- gav jag för hela rasket!

Jätte grattis! det ser ut att det går att göra en och annan bra lego affär.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Record

Citat från: Skrytsson skrivet 07 mars 2012 kl. 21:34
Citat från: Goldmember skrivet 07 mars 2012 kl. 21:22
Citat från: micke skrivet 07 mars 2012 kl. 20:47
Köpte 3 st så nu börjar mitt tågutbud bli komplett
Återstår bara att bygga ihop dem

ca 4000:- för de 3 eller? Skulle verkligen vilja veta din årsbudget på lego... om jag inte minns fel så gjorde du ett köp i februari på ca 22.000:-? och sedan är det väl ett ganska stort "mörkertal" antar jag..?  ;)

Det var väl Record som gjorde inköp i februari på 22 000?

Tack för att du påminner mig ;)  :) hade som smått börjat förtränga februari, men nu kom magsyrorna i gungning igen...

Vi borde ha en biktningstråd av nått slag ::)
Friskt satsat, hälften vunnet..

micke

Citat från: Huvudfoting skrivet 07 mars 2012 kl. 21:43
Fick hem min Santa Fe precis, lok + 3 vagnar i utmärkt skicka. Plus instruktioner och dekalark, 2.900 ink frakt fick jag ge.

Fick även hem en laddning Wolfpack som såldes snuskigt billigt, 18 gubbar, 5 flaggor, 8 sköldar och massa andra godsaker

Allt på ebay såklart, var annars ;)

Det var ett väldigt bra pris!
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Citat från: Goldmember skrivet 07 mars 2012 kl. 21:22
Citat från: micke skrivet 07 mars 2012 kl. 20:47
Köpte 3 st så nu börjar mitt tågutbud bli komplett
Återstår bara att bygga ihop dem

ca 4000:- för de 3 eller? Skulle verkligen vilja veta din årsbudget på lego... om jag inte minns fel så gjorde du ett köp i februari på ca 22.000:-? och sedan är det väl ett ganska stort "mörkertal" antar jag..?  ;)

Blanda inte in mig i inköp på 22 kkr på en månad, så mkt köper jag inte för
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Myko

Citat från: Record skrivet 07 mars 2012 kl. 22:29
Vi borde ha en biktningstråd av nått slag ::)

Du är redan i den, min vän.

Record

Citat från: Myko skrivet 07 mars 2012 kl. 23:03
Citat från: Record skrivet 07 mars 2012 kl. 22:29
Vi borde ha en biktningstråd av nått slag ::)

Du är redan i den, min vän.


du har så rätt. :) Vid närmare eftertanke, så är det ju just det den här tråden är till för :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Hassel

Kom he, en , en 10224 och en idag. Plus några lagom stora bricklink-beställningar till ett speciellt projekt jag håller på med. :D

studbringer

Citat från: Anna skrivet 07 mars 2012 kl. 18:43
Idag kom mina två Town hall samt lite annat. Är dock sur för det känns som om någon har öppnat upp jättekartongen (läs rivit upp i hörnen) och gått igenom innehållet sen tejpat ihop den. Ena town hallen är klart öppnad, ser det på tejpen, vet inte om allt innehåll är med. Andra är oöppnad men klara knugglighetsmärken. Ett mindre set är öppnat. Nu brukar jag ifos oftast slänga kartongerna, dock har jag sparat de till CC husen. En annan har rivmärken. Kul att få legot, men den där trevliga känslan som man får när man har något nytt har man ju inte. Vad gör man, är det lönt att klaga hos lego?

Anna

Anna... du behöver inte klaga ens, enligt distanshandelslagen har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka hela eller delar av orden och få pengarna tillbaka plus utlägget för returporto, tänk dock på att kontakta dom först via tel eller email och be om att få ett RA nummer bara... mer här http://shop.lego.com/en-SE/Return-Policy

Förstår dock din frustration och din känsla du känner av att inte fått något nytt (trasigt och öppnat e aldrig kul) så jag tycker absolut du ska skicka tillbaka !!! kontakta mig via PM om du behöver hjälp eller råd/stöd med detta ;) :)

Jag fick mina 5st i samma slags kartong som du så jag vet vad det handlar om, förvånansvärt tunna kartonger för så stora och tunga set... :o jag va livrädd att mina hade skadat sig då även ett av mina hörnen va ordentligt tilltryckt och upprivet men som tur va det den ändan där setet inte låg som tur va, bubbelplaständan... pheeew

Kan tillägga att i US skickar dom i nästan dubbelt så tjocka kartonger... bra mycket styvare så något mer köp från svenska delen ser jag nog upp med i framtiden bara för å slippa detta med mosade kartonger :(

"knugglighetsmärken" lät lite kul faktiskt när man läser det... hur ser såna ut ?! :D

Silence101

#2666
Hittade en (från 1991) idag för en 50-lapp.
Inte helt komplett men det borde inte vara några problem att fixa :)
Det följde med en 4,5 V motor och en 4350c01

Hur bygger man in den batteriboxen i den modellen ??   :o
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tommy_la

Mina armar är helt trasiga nu efter att ha konkat hem 4 postpaket med Amazonlego (ett från Tyskland och tre från England).

3 st
1 st
1 st
2 st
2 st

Så nu har jag 3500 bitar till att parta ut till butiken, så fort jag kan börja lyfta armarna igen. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Skafte

Castle Fortaan för 149. Bara 50 öre/bit, och mycket är användbart!

shiftaltcmd

Är på sportlov i Dalarna och var förbi Borlänge.
Barnens Hus i Borlänge hade en maffig låda med alla minifig-serier. 19:- styck.
Det var definitivt minst från serie 5 och 6. Köpte affärerna på sig för mycket av de första serierna? Eller har Lego minskat på upplagan för de senare serierna? Har samma känsla från Sundsvall.

Hittade bara en spartan från serie 2, så där har dala-gänget gjort ett "bra" jobb.
Hittade däremot 15 zombier från serie 1 och de verkar gå för en bit över hundralappen på Bricklink.
Klämde mig fram till några romare också. Hade inte kraft att leta efter några musketörer eller alver. Det skulle vara kul att få en dala-träff där efter stängninsdags. Få klämma och känna i lugn och ro. Spana efter streckkod går ju hur fort som helst i jämförelse med att känna sig fram.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.