Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Inte idag, men i lördags (när jag passerade Norrköping) - LEGO Friends Olivia's Inventor's Workshop. Tänkte se hur Jenny (13) reagerade...

Hon har inte ens öppnat lådan än!? Är hon miljöskadad av sina storebröder?

Verkar som om jag måste trycka på lite och förklara att det är OK med rosa och lila (ibland)...

Merkurius

Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Skafte

Idag kom gamle hederliga AT-ST från 2001 skickad från Ferdik samt en påse fönster och lite annat från en BL-butik i Holland. inte fifflad med av tullen!

micke

Fick idag hem mitt efterlängtande
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Myko

Samma här, katten klättrar över kartongen och undrar vad det är för ny leksak.

Carl T

Citat från: micke skrivet 06 mars 2012 kl. 16:50
Fick idag hem mitt efterlängtande

Samma här. Dessutom fick jag hem ett åt Kwagge, plus Pet Shop och Winter Village Post Office (något mer mosat än jag hade önskat).
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Kwagge

Citat från: Carl T skrivet 06 mars 2012 kl. 18:47
Citat från: micke skrivet 06 mars 2012 kl. 16:50
Fick idag hem mitt efterlängtande

Samma här. Dessutom fick jag hem ett åt Kwagge, plus Pet Shop och Winter Village Post Office (något mer mosat än jag hade önskat).


;D

micke

Citat från: Record skrivet 06 mars 2012 kl. 16:55
Citat från: micke skrivet 06 mars 2012 kl. 16:50
Fick idag hem mitt efterlängtande

Grattis, f-n va gött! ;)

Tack, det är en maffig kartong och ett maffigt set som jag ser fram emot att sätta samman
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Gray

Inte just idag, men på sistone har det blivit:

Portal of Atlantis
Fire Boat
Rise of the Sphinx
Satellite Launch Pad
Blacksmith Attack (x2)

Alla till förmånliga priser (halva priset eller bättre).

cladam

Detta är mitt senaste inköp, förutom en del kompletteringar från BL.

Legot är bara uppbyggt enligt säljaren eftersom att dennes son inte var intresserad av att leka med det. Med andra ord är det i väldigt gott skick, förutom damm.

Sorteringen/inventeringen är knappt påbörjad men jag inser redan nu att jag är en större fan av äldre lego.

Har kollat upp lite priser på BL på ett par av seten som ingick och inser att jag för en gångs skull kanske gjort ett riktigt bra köp.

1000:- gav jag för hela rasket!

Anna

Idag kom mina två Town hall samt lite annat. Är dock sur för det känns som om någon har öppnat upp jättekartongen (läs rivit upp i hörnen) och gått igenom innehållet sen tejpat ihop den. Ena town hallen är klart öppnad, ser det på tejpen, vet inte om allt innehåll är med. Andra är oöppnad men klara knugglighetsmärken. Ett mindre set är öppnat. Nu brukar jag ifos oftast slänga kartongerna, dock har jag sparat de till CC husen. En annan har rivmärken. Kul att få legot, men den där trevliga känslan som man får när man har något nytt har man ju inte. Vad gör man, är det lönt att klaga hos lego?

Anna

Anna

Jag har även fotat det hela. Om lego vill ha dokumentation.

/Anna

micke

Citat från: cladam skrivet 07 mars 2012 kl. 17:45
Detta är mitt senaste inköp, förutom en del kompletteringar från BL.

Legot är bara uppbyggt enligt säljaren eftersom att dennes son inte var intresserad av att leka med det. Med andra ord är det i väldigt gott skick, förutom damm.

Sorteringen/inventeringen är knappt påbörjad men jag inser redan nu att jag är en större fan av äldre lego.

Har kollat upp lite priser på BL på ett par av seten som ingick och inser att jag för en gångs skull kanske gjort ett riktigt bra köp.

1000:- gav jag för hela rasket!
Ser ut att vara en bra affär, grattis
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Köpte 3 st så nu börjar mitt tågutbud bli komplett
Återstår bara att bygga ihop dem
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.