Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Idag å idag, men väl februari månad blev något av ett Record för Record.

bla annat inhandlades.
2 st
1st
1st
2 st
2st
1 st
2 st
2 st
2 st
3 st
2 st
2 st
1 st
1 st
10 st
1 st
2 st
1 st
1 st beg från tradera, till mitt Market street
20 st
10 st Alver
10 st
1 st
1 st

+ Ett köp av riddarfigurer från swebrick köp och sälj.

En beställning som löper över februari, som jag väntar på är, 2 st , 1 , , som snart  gärna får dyka upp.

Som om dettan inte var nog, har jag lagt 7 Bl beställningar på sammanlagt drygt 7000 bitar, nu är lego budgeten spräkt, om jag ens har någon tänkte jag.. och började mars månad med att beställa 3 st puuhh,  :P

Tur att min sambo aldrig läser det här forumet.. tror jag iallafall. ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Citat från: Record skrivet 01 mars 2012 kl. 22:07
Idag å idag, men väl februari månad blev något av ett Record för Record.
bla annat inhandlades.
....
Tur att min sambo aldrig läser det här forumet.. tror jag iallafall. ;)

Ca 22 000 kr har du lagt på LEGO under februari månad.  :o :o :o

Blev det nått över till mat?

Record

Citat från: Skrytsson skrivet 01 mars 2012 kl. 22:13
Citat från: Record skrivet 01 mars 2012 kl. 22:07
Idag å idag, men väl februari månad blev något av ett Record för Record.
bla annat inhandlades.
....
Tur att min sambo aldrig läser det här forumet.. tror jag iallafall. ;)

Ca 22 000 kr har du lagt på LEGO under februari månad.  :o :o :o

Blev det nått över till mat?

:-[ :-[Jag har en del älgkött i frysen, så svälter gör vi inte..

Det mesta är köpt på rea, och märk väl att Town hall hamnar på mars månad.. fan vilken ångest jag fick nu :'(
Friskt satsat, hälften vunnet..

jvettefors

Har köpt lite bitar på bricklink.
Dels i form av några legospel och
så några rena bitordrar också

Inte för 22000 dock ;)

micke

Citat från: Record skrivet 01 mars 2012 kl. 22:07
Idag å idag, men väl februari månad blev något av ett Record för Record.

bla annat inhandlades.
2 st
1st
1st
2 st
2st
1 st
2 st
2 st
2 st
3 st
2 st
2 st
1 st
1 st
10 st
1 st
2 st
1 st
1 st beg från tradera, till mitt Market street
20 st
10 st Alver
10 st
1 st
1 st

+ Ett köp av riddarfigurer från swebrick köp och sälj.

En beställning som löper över februari, som jag väntar på är, 2 st , 1 , , som snart  gärna får dyka upp.

Som om dettan inte var nog, har jag lagt 7 Bl beställningar på sammanlagt drygt 7000 bitar, nu är lego budgeten spräkt, om jag ens har någon tänkte jag.. och började mars månad med att beställa 3 st puuhh,  :P

Tur att min sambo aldrig läser det här forumet.. tror jag iallafall. ;)

Detta kallar jag serious shopping  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

shutter

Hämtade idag hem min beställning från Busbjörnen på
tågväxlar för 169,00 och
Millennium Falcon för 1199,00
plus en frakt då, men känns som helt OK priser.

Sen beställde jag lösa bitar från P@B den 29:e och ser att från den 1:e är det dubbla VIP-päng. Hur retligt är inte det :(

Duchessa

Jag råkade (jamennivethurdetär) gå förbi leksaksavdelningen på Åhléns under lunchen. De verkade ha fått in en del nyheter efter att ha rensat hyllan på gammalt i januarirean. Det var dock fullpris på det mesta, så jag köpte ingenting...
... ända tills jag fick syn på tre lådor med (The Battle of Naboo). Inte mitt favoritset, och jag hade redan köpt två på januarirean, men jag blev förvånad över att de fanns kvar. Så jag tittade på prislappen, som var vit (inte rea-röd). De kostade 50 kr/styck. Jag vet inte om någon i personalen blev less på att försöka rea ut dem till överpriser eller vad som hänt. Jag högg alla tre och skyndade mig till kassan.

Så dagens fynd blev tre Battle of Naboo för 150 pix. Känns heeelt okej.

mordatre

Citat från: Duchessa skrivet 02 mars 2012 kl. 13:27
Jag råkade (jamennivethurdetär) gå förbi leksaksavdelningen på Åhléns under lunchen. De verkade ha fått in en del nyheter efter att ha rensat hyllan på gammalt i januarirean. Det var dock fullpris på det mesta, så jag köpte ingenting...
... ända tills jag fick syn på tre lådor med (The Battle of Naboo). Inte mitt favoritset, och jag hade redan köpt två på januarirean, men jag blev förvånad över att de fanns kvar. Så jag tittade på prislappen, som var vit (inte rea-röd). De kostade 50 kr/styck. Jag vet inte om någon i personalen blev less på att försöka rea ut dem till överpriser eller vad som hänt. Jag högg alla tre och skyndade mig till kassan.

Så dagens fynd blev tre Battle of Naboo för 150 pix. Känns heeelt okej.

Varför ser aldrig jag sådana prislappar.  >:(     det setet är riktigt bra och för 50 är det nästan gratis.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Anna

Citat från: Duchessa skrivet 02 mars 2012 kl. 13:27
Jag råkade (jamennivethurdetär) gå förbi leksaksavdelningen på Åhléns under lunchen. De verkade ha fått in en del nyheter efter att ha rensat hyllan på gammalt i januarirean. Det var dock fullpris på det mesta, så jag köpte ingenting...
... ända tills jag fick syn på tre lådor med (The Battle of Naboo). Inte mitt favoritset, och jag hade redan köpt två på januarirean, men jag blev förvånad över att de fanns kvar. Så jag tittade på prislappen, som var vit (inte rea-röd). De kostade 50 kr/styck. Jag vet inte om någon i personalen blev less på att försöka rea ut dem till överpriser eller vad som hänt. Jag högg alla tre och skyndade mig till kassan.

Så dagens fynd blev tre Battle of Naboo för 150 pix. Känns heeelt okej.

Det var ett bra pris. Här i Västerås, så har det vad jag sett varit rätt dassigt med reor. Åhléns har jag inte sett någon rea alls (kanske var det någon låda som var i normalprisklassen), City Gross har inte heller haft rea, på leksaksbutikerna så har det varit en del Ninjago och TrU hade en del Castle men inte lika billigt som i andra delar av landet. Iofs kanske det är bäst så för plånboken.

/Anna

Duchessa

Det är sällan eller aldrig någon rea här i Umeå, så jag blev rejält förvånad. Det är nog ett av de bästa fynd jag någonsin gjort. Jag ser det som någon slags kosmisk kompensation för allt Lego jag köpt till fullpris/överpris genom åren  :)

micke

Grattis till ett väldigt bra köp
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Silence101

Maxi i Kristianstad har serie 3 och 4 för 9.90 kr  Det blev 8 st.
4 till mig (olika allihop :)  och 4 till sonen. Han klämde inte så det blev 3!! hiphopare.
Och jag som inte samlar på minifigs ..........
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

micke

Hade inte alls tänkt köpa Lego idag men hamnade på City Gross och dem hade 50% på Atlantis set, så jag kunde inte låta bli att köpa några set



Dessa för strax över tusenlappen är jag nöjd med


Sedan hämtade jag ut en väldigt bra affär, 4 st för endast £ 40 från Amazon, tycker jag är ett super pris
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Record

Citat från: micke skrivet 03 mars 2012 kl. 18:44
Hade inte alls tänkt köpa Lego idag men hamnade på City Gross och dem hade 50% på Atlantis set, så jag kunde inte låta bli att köpa några set



Dessa för strax över tusenlappen är jag nöjd med


Sedan hämtade jag ut en väldigt bra affär, 4 st för endast £ 40 från Amazon, tyckTer jag är ett super pris


Detta var ett bra köp, själv har jag inte ett enda atlantisset, men om jag kom på en liknande rea, skulle jag nog slå till.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.